امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/21 1397

گروه سایبان - شنیده های خبری حاکی از آن است که بیمه دی برای دومین سال پیاپی برنده مناقصه بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید شده است .

به گزارش رازپول، بیمه دی که با قبول پرتفوی بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید در سال گذشته توانست سهم خود را در بازار بیمه ای کشور به 7 درصد ارتقا دهد ظاهرا در حالی برای دومین سال پیاپی برنده این مناقصه شده است که بر اساس نامه اخیر فرابورس به بازاردوم منتقل شده است.


بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید در سال های اخیر یکی از پرتفوهای جنجالی صنعت بیمه بوده است چراکه هنوز از بابت این قرارداد بدهی بیمه ایران تسویه نشده است .

بیمه دی در حالی این پرتفوی را پذیرفته است که به گفته مدیرعامل این شرکت علی رغم حجم وسیع خدمات دهی نیروی انسانی جدیدی به بدنه این شرکت افزوده نشده است و مدیریت پرتفوی با بدنه پیشین شرکت ادامه داشته است.


نکته دیگر در این خصوص اینکه هرچند که بیمه ایران به صورت مستقیم در این قرارداد دخیل نبوده است اما بخش اتکایی این بیمه نامه که حدود 80 درصد پرتفوی بیمه دی را تشکیل داده و برخی معتقدند که این کپتیو است به عهده بیمه مرکزی و بیمه ایران است و آثار این پرتفوی در صورت های مالی این دو نهاد بیمه ای نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

شنیده های خبری اذعان دارد که بیمه دی با نرخ 120 هزار تومان در ماه این قرارداد را منعقد کرده و در این مناقصه رقیب جدی نداشته است.


بیمه درمان در سال های اخیر به پاشنه آشیل صنعت بیمه تبدیل شده است و افزایش قیمت ارز و دارو در روزهای اخیر تاثیر فراوانی بر میزان خسارت های این رشته بیمه ای داشته است .سندیکای بیمه گران در ماه های اخیر به صورت جدی موضوع بیمه های درمان تکمیلی را در کارگروهایی متشکل از مدیران دست اندرکار این رشته مورد بحث و تبادل نظر قرارداده بود.


دبیرکل سندیکای بیمه معتقد است که نظارت بر خدمات بستری در بیمارستان و مراکز ارائه خدمات پزشکی طرف قرارداد شرکتها می تواند باعث پیشگیری  از برخی سوء استفاده ها در بیمه درمان شود.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به نقائص موجود در بررسی پرونده های خسارتی حوزه درمان ، گفت: تنوع خدمات بیمه درمان باعث تقلباتی در این حوزه می شود که ممکن است از زمان مراجعه بیمار به مرکز درمانی تا زمان تسویه حساب رخ دهد. هم اکنون هرکدام از شرکتهای بیمه به روش خود نظارت و کنترل می کنند که عمدتاً به بررسی پرونده های خسارتی  و بعد از ترخیص خلاصه می شود و بدیهی است بسیاری موارد پس از ترخیص قابل بررسی نیست.


علیپور افزود: برای رفع مشکلات موجود در این زمینه طرح نظارت در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در کارگروه تخصصی درمان سندیکا تهیه شد و به شورای عمومی سندیکا ارائه شده است. این طرح می تواند باعث یکپارچگی خدمات شرکتها، کاهش هزینه های اداری، حفظ منابع و  هم افزایی صنعت در حوزه نظارت شود.


آمار بیمه شدگان حوزه درمان در سال 96  جمعیتی بیش از 12 میلیون نفر و  مبلغ خسارت درمان در این سال بالغ بر 60 هزار میلیاردریال بوده است که حدود یک سوم آن خسارتهای بیمارستانی است.


برآورد بخش های فنی سندیکا نشان می دهد نزدیک به 20 درصد از صورتحساب های درمانی ارائه شده به شرکتها غیرضروری، غیرواقعی و یا دارای قابلیت مدیریت و کنترل است که اگر تنها 30 درصد آنها کاهش یابد، 1500 میلیارد ریال صرفه جویی در پی خواهد داشت.


مجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی که در ماه های اخیر نامه نگاری های فراوانی در خصوص شفاف سازی وضعیت کسب این پرتفو داشته است، زمزمه جداییش از این شرکت در روزهای اخیر به گوش می رسد و باید منتظر ماند و دید که آیا سهام داران با خروج وی موافقت خواهندکرد؟

به نظر می رسد که بنیاد شهید برای حفظ تنها شرکت بیمه ای خود باید ثبات مدیریت را در دستور کار قراردهد، خروج معمار جدید این شرکت با قرارداد میلیاردی اخیر مسلما منفعتی در پی نخواهد داشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود