امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
05/9 1397

گروه سایبان - بیمه پارسیان که در سال گذشته موفق به انعقاد دو قرارداد با شرکت های معتبر بین المللی مانند آلیانز و مونیخ ری شده است این روزها در زمره شرکت های بیمه ای جا دارد که قیمت سهامش مانند سایر بیمه ها با افت مواجه نیست .

هرچند که در سال مالی گذشته، بخشی از سهام متعلق به یکی از سهامداران عمده، به دلیل عدم ایفای تعهدات، به ذینفعان منتقل شد و ذینفعان مورد اشاره سهام شرکت را به صورت خرد در بازار عرضه کردند که این امر منجر به کاهش قیمت سهام در آن مقطع گردید اما به نظر می رسد که این شرکت توانسته است باردیگر خود را احیا کند و با تدوین استراتژی های موثر برای سال جاری نقطه تمایز خود را به نمایش گذارد.


در بازاری که سایر شرکت های بیمه ای در پیچ و خم پرکردن چاله های سرمایه های خود هستند و شرکت های بزرگ و کوچک برای تحقق مصوبه هیات وزیران تلاش می کنند بیمه پارسیان با گذر مطمئن از این معبر افزايش همكاريهاي بيمه اي با بيمه گران خارجي تراز اول، راه اندازی مدیریت ریسک و تدوین فرایندهای ریسکهای عملیاتی (فنی)، تحلیل خسارت بیمه نامه ها و عدم تمديد بيمه نامه هاي با ضريب خسارت بالا و حفظ مشتريان با ريسك مطلوب و اصلاح و به روز رسانی سيستم خسارتي جهت جلوگیری از سوءاستفاده های افراد کلاهبردار و صحنه ساز را بررسی می کند.


بیمه پارسیان از معدود شرکت های خصوصی است که در سال های اخیر توانسته فاصله خود را با شرکت های همسن و سال خود زیاد کند و این مهم مرهون زیرساخت های قوی پایه گذاری شده در سال های قبل و ادامه روند آن در سال های اخیر است .

هرچند که سودآوری وظیفه هر بنگاه اقتصادی است اما در سال های اخیر شاهد بوده ایم که در صنعت بیمه به واسطه عملکرد غیراصولی و فنی برخی از شرکت های بیمه به زیان انباشته رسیده اند و سودی برای تقسیم ندارند اما این شرکت علی رغم افزایش سرمایه به ازای هر سهم معادل 150ريال سود نقدی تقسيم کرده است.

بهبود فرایند وصول مطالبات یکی دیگر از راهکارهای شرکت است .تجزینه سنی مطالبات این شرکت به احتساب رقم 60 ميليارد ريال ذخيره مطالبات مشکوک الوصول در حسابها اشاره دارد هرچند که گزارشات به اخذ ذخیره بیشتر اشاره دارد .


پارسیان امیدوار است در سال جاری با ایجاد محصول جدید بیمه ای مطابق با نیاز بازار به منظور نفوذ بیشتر در بازار و سودآوری بالاتر حرکت کند و فروش را در رشته های سودآور از طریق ارایه طرحهای مناسبتی گسترش دهد. تهیه صورتهاي مالي بر مبناي استاندار دهاي بين المللي IFRS و بهبود امنیت سیستم های اطلاعاتی، تکمیل سایت پشتیبان چیتگر و راه اندازی سایت پشتیبان سمنان از دیگر اقدامات این شرکت است .

اجرای درجه بندي نمايندگان حقيقي و حقوقی و ارتقای فروش اینترنتی از طریق تکمیل سرویس های اپلیکیشن چتر همراه، استفاده از استار تآپها قطعا پارسیان را در گروه شرکتهای پیش رو بازار حفظ خواهد کرد.

.

  1. میهمان
    پاسخ 10 مرداد 1397 15:33 حسین نصیری .هشتگرد
    باسلام . خداراشکر. ضمن تبریک به همه همکاران عزیز .این موفقیتها به خاطرداشتن مدیران خوب ومردمی است که در راس همه آنها جناب آقای اویار حسین مدیرعامل عزیز شرکت بیمه پارسیان می باشد .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود