امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
05/3 1397

 گروه سایبان - شاید بهتر باشد تصور کنیم که هیات مدیره بیمه رازی برآورد صحیحی از حساب های شرکت ندارد تا اینکه باور کنیم که هیات اجرایی این شرکت عملکرد مالی را واقع بینانه تر منتشر نکرده است .

پس از برگزاری مجمع بیمه رازی نامه ای به امضای مدیران مالی بیمه مرکزی افشا شده که اذعان دارد این شرکت بالغ بر42 میلیارد تومان باید ذخیره خسارت های واقع شده اعلام نشده در نظر بگیرد.


 

تاریخ نامه مربوط به 27 تیرماه است و مجمع بیمه رازی 30 تیرماه برگزار شده و نامه 2 مرداد منتشر شده است!بررسی صورت جلسه مجمع اذعان دارد ظاهرا این موضوع در این جلسه طرح نشده است .

صورت جلسه مجمع razii.pdf [حجم: 562.7 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 14)
مشاهده آنلاین فایل: razii.pdf

در متن این نامه مقام ناظر اذعان کرده است که بیمه رازی ذخیره خسارت معوق سهم نگهداری رشته بیمه شخص ثالث مندرج در صورت های مالی 1396 به مبلغ 88 میلیارد و 515 میلیون تومان مبلغ 42 میلیارد تومان بابت   IBNRرشته مذکور نگهداری کند.

نامه بیمه مرکزی نوشدارویی بعد از مرگ سهراب است و اولین پرسشی که مطرح می شود این است که چرا این شرکت ذخایر را کمتر گرفته است آن هم 42 میلیارد تومان؟ به عبارت دیگر مدیران این شرکت برآورد دقیقی از وضعیت این شرکت نداشته اند؟

هرچند که بیمه رازی به دلیل زیان انباشته سودی در مجمع تقسیم نکرد اما اعمال این ذخیره و تعدیل حساب ها زیان انباشته 3 میلیارد و 800 میلیون تومانی این شرکت را حدود 30میلیارد تومان افزایش خواهد داد!

انحراف ذخیره و اثر آن بر زیان انباشته شرکت پرسش دیگری را مطرح می کند که استهلاک این زیان در حساب های شرکت چند سال طول خواهد کشید؟

از سوی دیگر نامه بیمه مرکزی زمانی مطرح شده است که صورت های مالی به تصویب رسیده است و سوال دیگر مسئولیت افراد ذی صلاح در این مسئله است .

سامان پندار به عنوان حسابرس این شرکت که اتفاقا حسابرس معتمد بیمه مرکزی نیز هست چرا این موارد را در حسابها منعکس نکرده است ؟

مسئولیت کسری ذخایر این شرکت با نهاد ناظر خواهد بود یا حسابرس؟

کسری ذخایر از مشکلات ریشه دار شرکت های بیمه است و رازپول بارها پیشنهاد داده است که در مقاطع زمانی مشخص بیمه مرکزی نسبت به برآورد ذخایر برای جلوگیری از این موارد اقدام کند و پس از تائیدیه بیمه مرکزی مجامع برگزار شود تا مشکلات حسابهای شرکت ها از سالی به سال بعد از سهام داری به سهام دار بعدی منتقل نشود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود