امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
05/2 1397

گروه سایبان - در حالی که در روزهای اخیر قیمت برخی اقلام به شدن افزایش یافته است و ریال به شدت در برابر سایر ارزها تضعیف شده صنعت بیمه همچنان بر سودهی بیمه های عمر اصرار دارد.

بر این اساس آیا سودهای حدود 20 درصدی شرکت های بیمه برای فروش بیمه های عمر مدت دار می تواند همچنان برای خرید جذاب باشد؟ آیا صنعت می تواند به هدف برنامه ششم در خصوص افزایش سهم بیمه های زندگی دست یابد؟ روش های جایگزین صنعت بیمه برای حفظ ارزش پول بیمه گذاران چیست؟ به نظر می رسد که شرکت های بیمه هم باید استراتژی برخی از کشور ها در خصوص نفت در برابر کالا را پیاده کنند و در برابر منابع سرمایه گذاری شده بیمه گذاران دارایی به آنها بپردازند. باشد که بیمه گذاران برای سرمایه گذاری تشویق شوند!


در همین خصوص دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران بیمه های عمر و زندگی را امید اول صنعت بیمه برای توسعه دانست و در جهت توسعه پایدار این رشته به شرکتهای بیمه پیشنهاد داد عرضه بیمه مکمل بازنشستگی را مد نظر قرار دهند.


به گزارش روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران، سید محمد علیپور که در کارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی سخن می گفت  با اشاره به نیاز آحاد جامعه جهت برخورداری از پوشش مناسب در دوره بازنشستگی و ارائه محصولی متناسب با نیاز این دوره ، بیان داشت: دوره بازنشستگی و پیری، دوره ای است که هزینه ها افزایش می یابد و پوشش های  جاری بیمه ای جوابگوی هزینه ها نیست. در پاسخ به این نیاز،  بیمه های عمر می تواند به شکل مکمل بازنشستگی عرضه شود و مشارکت سازمانها در تامین این پوشش برای کارکنان خود می تواند به توسعه و گسترش آن توسط شرکتهای بیمه کمک شایانی بنماید.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران امید اول توسعه صنعت  بیمه را بیمه های عمر و زندگی دانست و گفت: بررسی وضعیت صنعت بیمه در کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه نشان می دهد بخش اعظم فروش بیمه مربوط به رشته عمر و زندگی است. این مطلب بیانگر آن است که انتظارات ما از این رشته بجا است.

علیپور تاکید کرد: بیمه عمر  یکی از فنی ترین رشته های بیمه ای است و عمق زیادی دارد و از آنجایی که یک خدمت بلند مدت است نیاز است با مدیریت ریسک و محاسبات دقیق تری به آن پرداخته شود.


دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران حفظ منابع حاصل از فروش بیمه نامه های عمر و زندگی را از وظایف مدیران مربوطه دانست و خاطرنشان ساخت: بلندمدت بودن تعهدات بیمه عمر ایجاب می کند مدیران بیمه های زندگی در حفظ منابع این بخش حساس و کوشا باشند. البته در این  حوزه  تشکیل شرکتهای تخصصی بیمه های زندگی مطرح است که  امیدواریم این امر زمینه توسعه لازم را برای بیمه های عمر فراهم نماید.

گفتنی است در جلسه کارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی سندیکا که با حضور دبیرکل برگزار شد مدیران بیمه های عمر و زندگی شرکتهای بیمه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات  خود جهت توسعه ضریب نفوذ بیمه و گسترش فعالیت های کارگروه پرداختند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود