امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
04/13 1397

گروه سایبان - سه نسل از مدیران صنعت بیمه  به عنوان گردانندگان سناریوهای متفاوت در یک شرکت بیمه خصوصی به مناسبت سالگرد تاسیس از خاطره ها و تجربیات خود در این شرکت گفتند.


بیمه ما که در آستانه هشت سالگی است،تجربه مدیریت سه نسل از مدیران صنعت بیمه را  در خود جای داده است و هریک از این گروه ها با اهدافی متناسب با دوره مدیریتی خود به داستان ما وارد شدند؛ گروه اول به عنوان موسسین و پایه گذاران، گروه دوم به عنوان توسعه دهندگان و گروه سوم با هدف رشد و توسعه پایدار.

شرکتی که سهام داران عمده آن را شرکت تعاونی اعتبار کارکنان بانک ملت ، شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک ملت،  شرکت تعاونی خردمندان صابرعصر،بانك ملت، شرکت گروه توسعه مالی مهرآیندگان، شرکت گروه مالی ملت، شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان و شركت پالايشگاه نفت جي  تشکیل می دهند و در سال 1390 متولد شده است امروز یکی از شرکت های خوشنام خصوصی است که با وجود چالش ها تلاش می کند هویت خود را با خدمات مطلوب گره بزند.


سید محمد علیپور به عنوان اولین مدیرعامل این مجموعه که در گروه پایه گذاران این شرکت خصوصی قراردارد در مورد خاطرات خود از راه اندازی این مجموعه به خبرنگار ما می گوید: همان روزی که قرار شد از شرکت بیمه آسیا جدا شوم آقای دیواندری که در آن زمان مدیرعامل بانک ملت بودند با بنده تماس گرفتند تا در مورد شرکت بیمه ما صحبت کنیم.

در آن زمان مجموعه ای حدود 50 نفر گردآوری شده بود تا شرکت بیمه ما راه اندازی شود اما تا آن زمان هنوز این ماموریت به سرانجام نرسیده بود تا جایی که تاریخ افتتاحیه این شرکت نیز دو بار جا به جا شده بود چراکه هنوز زیرساخت های قانونی و لازم مهیا نبود و بانک ملت به عنوان یکی از سهام داران عمده از روند کار رضایت لازم را نداشت.

علیپور ادامه می دهد که در آن زمان از آقای دیواندری خواستم تا به بنده دو هفته مهلت بدهند تا بیمه آسیا را تحویل دهم و پس از آن با کمک بیمه مرکزی در مدت زمان کوتاهی تائیدیه صلاحیت های لازم را کسب کردیم و با برقراری سیستم های اداری و مالی بیمه ما متولد شد.

وی ادامه می دهد که مرحله بعدی جذب نیروی انسانی و مسائل فنی بود که حساسیت داشتیم سنجیده و محکم پیش رود و یکی از نقاط قوت بیمه ما جذب نیروهای جوان و تحصیل کرده و نخبه است.


علیپور حتی اذعان می کند که در جلسه ای خاطرم هست که آقایان ساروخانی و دیواندری به روند رشد پرتفوی حساس بودند و به ایشان اذعان داشتم که بیمه ما باید به قدری محکم و مقتدر باشد که به اندازبه بانک ملت بزرگ شود.

مدیرعامل اسبق بیمه ما اذعان دارد که شرکت در پایان سال 92 به سودی متناسب با سرمایه رسیده بود و در سال 93 با افزایش سرمایه 60 میلیارد تومانی سود مطلوبی هم به سهامداران  پرداخت کرد این سود حدود نیمی از مبلغ افزایش سرمایه در آن مقطع بود.

خرید 150 میلیارد تومان ساختمان و سپرده بانکی 350 میلیارد تومانی از دیگر آمارهای قابل اتکا به بیان علیپور است که کمک کرد بیمه ما حرکت در صنعت بیمه را قدرتمند شروع کند.

البته نقش تاثیر گذار نیروی انسانی از دیگر نقاط قابل اتکا در عملکرد این شرکت است و خلاصه اینکه تدوین برنامه استراتژیک و تبدیل شدن همه رویه ها به آیین نامه و ... از جمله اقدامات بسیار اساسی در شرکت بود.


علیپور می گوید که بیمه ما در مقطع آغاز به کار همزمان 4 مدیرعامل در هیات مدیره داشت و آقایان رفیعی، بنویدی،کریم خان در کنار جوانان تحصیل کرده توانستیم خروجی مطلوبی داشته باشیم.

وی در پایان اذعان دارد که بیمه ما شرکت خوبی است که آرزو می کنیم محکم بماند و رشد کند.

مجید صفدری یکی دیگر از مدیرانی است که همراه با تیم مدیریتی خود تجربه کار در شرکت بیمه ما را دارد .

وی خاطرات خود از این شرکت را اینگونه عنوان می کند که بعد از تغییرات مدیریتی در بانک ملت ، در سال 1394 بانک از بنده برای حضور در بیمه ما برنامه خواست .

صفدری اذعان دارد که بیمه ما در آن روزگار از روزهای تولد فاصله گرفته بود و به نظر می رسید به برنامه ای نیاز داشت که در حوزه رشد برند بتواند به این شرکت کمک کند . از این رو بود که برنامه بنده هم حول همین محور تنظیم شده که یکی از حوزه های تخصصی تحصیلی بنده هم بود.

وی اذعان می کند که ارتقا برند بیمه ما در چهارچوبIMC  نفوذ بیشتر در بازار و افزایش سهم بازار و گسترش شبکه فروش و نمایندگی ها را می توانم از جمله دستاوردهای مدیریتی ام در بیمه ما عنوان کنم . ضمن اینکه در این دوره به مسئولیت های اجتماعی و ارتقا فرهنگ مشتری مداری در سازمان توجه ویژه ای داشتم.

اجرای سیستم CRM  و توجه به مسائل محیط زیستی و زیست بوم به عنوان مقوله ای اجتماعی نام بیمه ما را بیش از پیش در جامعه مطرح کرد و سبب کسب جایزه های متعددی در این حوزه شد.


آموزش دوره های بازاریابی و مذاکره به نیروهای جوان و تحصیل کرده بیمه ما یکی دیگر از نقاط  قوت این شرکت سبب افزایش فروش در این شرکت شد و توسعه شعب و اخذ استاندارد ایزو کمک کرد که بیمه ما قدم های متناسبی به سمت توسعه بردارد. 

اما نسل سوم مدیریتی این شرکت از میان مدیران جوان صنعت بیمه انتخاب شده است .


حجت بهاری فر که از آبان ماه سال گذشته مسئولیت مدیریت این شرکت را برعهده گرفته است اذعان می کند که بر اساس آمار ارائه شده از سوی بیمه مرکزی، امسال نیز به روال سنوات گذشته دارای  بالاترین سطح توانگری بوده و جزء شفاف ترین شرکت های بیمه ای است. اکنون در آغاز هشتمین سال فعالیتمان با توسل به امام رئوف و با تلاش شما همکاران، روند رو به رشد خود را ادامه داده و قدم های بزرگتری خواهیم برداشت.

اصلاح رویه ها وبهبود آنان یکی از روش هایی است که همواره مدیران جدید در سازمان ها دنبال می کنند و حرکت به سمت بهبود و برنامه های استراتژیک از جمله برنامه های بهاری فر نیز بوده است .

او به عنوان یکی از مدیران جوان که همه زمان در دانشگاه نیز تدریس دارد، می گوید هدف ما در سال 97 ، تمرکز بر دو سیاست اصلی است که تلاش خواهیم کرد ضمن فروش و فعالیت هوشمند در امر بیمه گری،  با آموزش مستمر و رعایت اصول حرفه ای بیمه گری نسبت به تسریع ارائه خدمات و جلب رضایت مشتریان اقدام نماییم.

در ترکیب هیات مدیره این شرکت هم اکنون تاجیک نیز حضور دارد .وی به عنوان رئیس هیات مدیره فعلی حضور سهامداری مانند بانک ملت با حدود 30 میلیون مشتری و ورود به صنایع بهروه وری همچون نفت و گاز و وجود مشتریانی با ظرفیت اقتصادی بالا را دارای نقش بسیار زیادی در ایفای تعهدات بیمه "ما" در تمامی زمینه ها می داند.

وی همچنین می گوید که از نگاه سهامدار، صنعت بیمه کاملا تخصصی و پیچیده است و به عنوان یکی از عوامل موثر در تکمیل زنجیره ارزش خدمات رسانی به مشتریان است. جذابیت های بسته های بیمه ای در کنار بسته های اعتباری بانک ملت باعث افزایش وفاداری مشتریان خواهد شد.بنابراین نیاز است با افزایش کیفیت محصولات بیمه ای، طراحی محصولات نوآور و افزایش سهم بازار این تعامل را هرچه بیشتر محقق سازیم.


قرارداد همکاری بیمه "ما" و مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی و سود مشارکت در منافع سال 95 بیمه عمر و سرمایه‌گذاری شرکت بیمه "ما" با نرخ سود 24.44 درصد از مهم ترین رویدادهای دوره مدیریت اوست .البته رونمایی از طرح جدید بیمه های عمر و نرم افزار تلفن همراه این شرکت را می توان گام های دیگری در جهت توسعه عنوان کرد که در زمان او محقق شده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود