امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/23 1397

گروه سایبان - یک تحقیق آماری از میان 17 شرکت بیمه خصوصی مستقیم در صنعت بیمه اذعان دارد که بیمه های میهن، کوثر و البرز دارای بیشترین نسبت های خسارتی در صنعت بیمه اند.

به گزارش رازپول، مبلغ حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي صنعت بیمه در سال ۹۶ به ترتيب در حدود۳۳۵,۹ و 211.2هزار ميليارد ریال عنوان شده است .

همچنین رشد حق بيمه توليدي و رشد خسارت پرداختي (نسبت به سال گذشته) به ترتيب 21.1و 16.4درصد است.

نسبت خسارت بازار با 2.5 واحد کاهش (در مقايسه با سال قبل) به 62.9 درصد رسیده است و در حدود ۶۱ ميليون بيمه نامه صادر و حدود 48.1 ميليون فقره خسارت پرداخت شده است.

این گزارش نسبت خسارت بیمه میهن را 123 درصد، بیمه کوثر را 69 و بیمه البرز را 68 اعلام کرده و این سه شرکت در میان 17 شرکت استعلامی دارای بیشترین نسبت خسارت اند. البته بیمه آرمان در این بررسی ها گنجانده نشده است که مسلما حضور این شرکت رتبه بندی ها در این زمینه را تغییر می داد.

چندی پیش همتی از افزایش تعداد بيمه نامه ‌هاي صادره و تعداد موارد خسارت پرداختی خبر داد و گفت: این تعداد به ترتيب 11.9 درصد و 51.1 درصد بيشتر از سال گذشته بوده است و سهم بخش غيردولتي از حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي صنعت بيمه به ترتيب 67.8درصد و 58.8درصد است.

همتی در خصوص سهم رشته هایی که از پرتفوی بالایی در صنعت بیمه برخوردارند گفت: سهم ۳ رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب 37.4، 23.3و 14.4 درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است. همچنین سهم بیمه های غیراجباری (کل رشته های بیمه به جز شخص ثالث و حوادث راننده) از حق بیمه تولیدی بازار بیمه به 57.5 درصد رسید.

تعداد ۹ شركت‌ بيمه ايران، آسيا، دانا، دی، البرز، پارسیان پاسارگاد، معلم و کوثر (هر يك داراي سهم بالاتر از ۳ درصد)، در مجموع ۸۱ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند و ۱۹ درصد باقی مانده بین ۲۰ شرکت دیگر توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به بهبود شاخص هرفیندال گفت: انحصار بازار بیمه بر اساس شاخص هرفیندال- هیرشمن معادل ۱۴۰۴ واحد است که در مقایسه با سال قبل ۳۶۲ واحد (معادل20.5 درصد) کمتر شده و بهبود یافته است.

رئیس شورای عالی بیمه در پایان گفت: شاخص حق بیمه سرانه طی این سال به حدود 4.2 میلیون ریال می رسد که در مقایسه با سال گذشته 18.4 درصد رشد داشته است و پیش بینی می شود شاخص ضریب نفوذ بیمه در سال ۱۳۹۶ حداقل به 2.3 درصد برسد.

صنعت بیمه در حالی رشد حق بیمه های صادره را گزارش می کند که صورت های مالی شرکت های بیمه نشان می دهد بخش قابل توجهی از حق بیمه های اعلامی در قالب طلب از نمایندگان و بیمه گذاران است و هنوز وصول نشده است. از این رو حق بیمه های اعلامی با حق بیمه های وصولی تفاوت معنی داری دارد. هرچند که معادلات شرکت های بیمه بر اساس همان گزارشات اعلامی تنظیم می شود.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود