امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
03/5 1397

گروه سایبان - هنوز یکسال نشده است که به عنوان مدیرعامل بیمه رازی انتخاب شده اما یکی از اعضای هیات مدیره این شرکت استعفایش را تائید کرده است .

محمود امرالهی در تیرماه سال گذشته با تائید صلاحیتش از سوی بیمه مرکزی رهسپار بیمه رازی شد تا مسئولیت مدیرعاملی این شرکت را بر عهده بگیرد اما در کمتر از یک سال حالا مهران رضوانی در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار ما خبر استعفایش را تائید می کند و تماس های ما نیز با شخص وی برای بررسی علت دقیق این استعفا بی پاسخ می ماند.


برای بررسی علل این استعفا با بهمن یزدخواستی رئیس هیات مدیره بیمه رازی نیز تماس گرفتیم و وی در پاسخ به این پرسش که دلیل استعفای امراللهی چه بوده است اذعان کرد که در طول 10 ماه گذشته عملکرد آقای امراللهی نتوانست برنامه ها و استراتژی هدف گذاری شده شرکت را محقق کند و در جلسه هیات مدیره صبح امروز با استعفای ایشان موافقت شد.


وی در خصوص شایعات مطرح شده در مورد برکناری معاونین و نرم افزار پرداخت خسارت درمان نیز این موارد را برای استعفا دلایل غیر قابل اتکایی عنوان کرد و گفت از آقای امرالهی در خصوص عملکردشان در هیات مدیره توضیح خواستیم و ایشان عنوان کردند که آنچه که مقدور است انجام داده اند و بیش از این راهکاری ندارند و هیات مدیره هم از دلایل و عملکرد ایشان قانع نشد و با استعفا موافقت کرد.

البته یزدخواستی  به این موضوع نیز اشاره کرد که اختلاف سلیقه همواره در هیات مدیره وجود دارد و شایعات برکناری معاونین  و اختلاف نطر در این خصوص و نرم افزار ترنج مطرح نبوده است .


وی در خصوص گزینه های جایگزین مطرح شده آقایان بخشی و صفدری نیز عنوان کرد که هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است .

البته اینکه خواسته های این شرکت و برنامه راهبردی چه بوده است که امرالهی نتوانسته به آن جامه عمل بپوشاند پرسشی است که باید از او پرسید و از دریافت این پاسخ استقبال می کنیم.

عمر مدیریتی محمود امرالهی در بیمه رازی هم کوتاه بود . او که در پی افشاگری های برنامه 20:30 از بیمه ایران در شهریور سال 1394 از بیمه ایران جدا شد در تیر 1396 به بیمه رازی پیوست و در این مدت هم مشاور بیمه مرکزی بود.


محمود امراللهی دارای فوق لیسانس معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای مدیریت اجرائی (DBA) می باشد.ایشان دارای سوابق متعددی در مراکز آموزش بیمه ای و فعالیتهای علمی در صنعت بیمه کشور داشته و از سوابق کاری مسئولیتهای ایشان می توان به مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه ، دبیر هیئت مرکزی گزینش شرکت های بیمه، مدیر سرمایه گذاری بیمه مرکزی ایران اشاره کرد. امراللهی در سال92 طی حکم شماره 174743 به سمت ریاست هیئت مدیره و مدیر عامل بیمه ایران منصوب گردیده و جانشین جواد سهامیان مقدم شد اما با افشای موضوع ساختمان بیمه ایران و عوامل دیگر از رسانه ملی از این شرکت کنار گذاشته شد. هرچند که برخی این افشاگری را معلول عوامل دیگری می دانند اما عمر کوتاه مدیریتی وی در این مجموعه و در مجموعه قبلی سبک مدیریتی وی را سبکی غیرمنفعل معرفی می کند و زمان های کوتاه مدیریت دلیلی بر این ادعا!


دستاورد او در بیمه ایران افشای زیان انباشته 1600 میلیارد تومانی بود و این دستاورد را در بیمه رازی هم داشت که با تعدیل حساب ها زیان انباشته این شرکت را نیز مطرح کرد.

از دیگر رویدادهای مهم دوره مدیریت وی در این شرکت قراردادنفتی رگ سفید و بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر است که پیامدهای خوبی را برای این شرکت به همراه نیاورد. البته موضوع کشف تقلب و اختلاس در این شرکت در سال گذشته هرچند که به دوران وی مربوط نمی شود اما از دیگر رویدادهای مهم است.

افزایش قیمت سهم بیمه رازی در روزهای اخیر که نامبرده آن را دلیل افزایش تقاضا عنوان می کند یکی دیگر از اتفاقات مهمی بود که در فروردین ماه امسال باعث بسته شدن نماد بیمه رازی شد.


لازم به اشاره است که در پی امراللهی ظاهرا برخی از مدیرانی که با وی به این شرکت وارد شده بودند نیز استعفا دادند.
حالا باید دید که امرالهی که پیش از کارمند بیمه مرکزی بوده است به این باز می گردد؟

حال جای سوال است که چگونه کارمندان دولت در شرکت های خصوصی جا به جا می شوند؟ و سهامداران به چه دلیل  عملکرد فنی مدیران را برنمی تابند و یک شبه تصمیم به برکناری مدیران می گیرند؟حاکمیت شرکتی کجاست؟

با تصمیم هیات مدیره مهندس بهمن یزدخواستی سرپرست بیمه رازی شد

هیات مدیره بیمه رازی، مهندس بهمن یزدخواستی رئیس هیئت مدیره را به عنوان سرپرست بیمه رازی تا تعیین جانشین مدیرعامل طبق مفاد اساسنامه شرکت اعلام نمود.

در مراسمی که صبح شنبه 5 خرداد ماه در سالن همایش های ساختمان مرکزی بیمه رازی با حضور اعضای هیات مدیره، نمایندگان سهامداران، مدیران، مدیرعامل و کارکنان بیمه رازی برگزار شد، مهندس بهمن یزدخواستی، رئیس هیات مدیره بیمه رازی طی سخنانی ضمن اعلام استعفای دکتر محمود امراللهی و تصویب هیئت مدیره و تاکید بر ادامه روند رو به تعالی بیمه رازی و با قدردانی از زحمات مدیرعامل پیشین به نمایندگی از اعضای هیات مدیره، مدیران و کارکنان و سهامداران و تلاش به منظور افزایش رضایت مندی مشتریان به عنوان سرپرست جدید این شرکت منصوب شد.


 بهمن یزدخواستی، عضویت در هیئت مدیره بانک های کشاورزی، اقتصاد نوین، صندوق بیمه محصولات کشاورزی، بیمه دی و همچنین عضویت غیر موظف بیمه نوین را در کارنامه کاری خود دارد.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود