امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
02/25 1397

گروه سایبان - مدير كل بيمه هاي اتكايي آتش سوزي ،مهندسي و انرژي بیمه مرکزی می گوید لیدر در نرخ های اتکایی بازنگری می کند.

مجيد كاظمي مدير كل بيمه هاي اتكايي آتش سوزي ،مهندسي و انرژي بیمه مرکزی با اشاره به برگزاری جلسه با مدیران اتکایی شرکت های بیمه  وبا اشاره به اینکه تسعیر ارز بر ارزش اولیه بیمه نامه ها خصوصا بیمه های انرژی و عمرانی تاثیر بسیار دارد و ریسک هایی بزرگی هستندگفت: سرمایه بیمه در زمان خسارت بسیار مهم است و قرارداد های اتکایی نوسانات نرخ ارز معمولا دیده می شود و معمولا با 10 تا 20 درصد پیش بینی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اگر نوسان بیشتر باشد مجددا قرارداد ها با نرخ های جدید به روز رسانی می شود افزود که در زمینه اتکایی تعهدی که به بیمه گذاران داریم پیش بینی های لازم را انجام می دهیم .

وی گفت : بیمه مرکزی  در نشستی با شرکت های بیمه نرخ های جدید اتکایی را مورد این هفته مورد ارزیابی قرار می دهداذعان کرد که بیمه مرکزی به عنوان لیدر قرارداد های اتکایی در داخل و خارج با توجه به وضعیت اخیر نوسانات نرخ ارز جلسه ای را با ذی نفعان دارد تا با تصمیم گیری در این خصوص در داخل با طرف های خارجی نیز به مذاکره بپردازد.

کاظمی اذعان دارد که در برخی قراردادها افزایش نرخ ارز تاثیری ندارد اما در برخی قراردادها این افزایش تاثیر گذار است که باید برای آنها الحاقیه صادر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد بیمه مرکزی به عنوان لیدر برای افزایش ها چقدر است اذعان کرد موارد باید در جلسه طرح شود و برای قراردادهای موجود اگر بیش از 20 درصد باشد بازنگری صورت خواهد گرفت اما تصمیم کلی در این جلسه و با حضور نمایندگان اتکایی شرکت های بیمه اتخاذ می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود