امروز: جمعه، 26 مرداد 1397
02/24 1397

گروه سايبان- بشر در سه سال آینده معادل طول تاریخ بشریت به تولید خواهد پرداخت و که حجم اصلی این اختراعات و نوآوری ها باید با نوآوری ها منطبق باشد.
مجید خاک ور که در نخستین نشست راهبردی فنآوران و صنعت بیمه سخن می گفت با اشاره به این مطلب افزود: نگاه صنعت بیمه به فنآوری باید به سمتی برود که سرویس ها را به محل مشتری ببرد نه اینکه مشتری را به دفاتر بیمه گذاران راهنمایی کند.

وی با تاکید بر این نکته که شرکت های بزرگ بیمه ای دنیا به مرحله بلوغ تکنولوژی و فن آوری رسیده اند، اظهار داشت: بیمه الکترونیکی در چند سال آینده از علاقمندی جدی شرکت های بیمه ای مبدل خواهد شد.
خاک ور با اشاره به پیشرفت سریع حوزه فنآوری ،گفت: با توجه به سرمایه گذاری عظیم در حوزه دیجیتال باید به این پرسش پاسخ بدهیم که آیا صنعت بیمه می تواند خود را با این حجم از پیشرفت ، منطبق کند.
وی با برشمردن سوابق و دستاوردهای شرکت فن آوران اطلاعات خبره از سال ۱۳۸۳ تا کنون ، گفت: شعار ما این است که سرویس ها باید بدون هیچ اختلالی باید صورت بگیرد و نیازهای مشتریان با سرعت و حساسیت رفع شود.
خاک ور مهمترین هدف نشست راهبردی فن آوران و صنعت بیمه را آشنایی دست اندرکاران صنعت و فن آوری از قابلیت ها و ظرفیت های یکدیگر دانست و گفت: توسعه یکپارچگی درون شرکتی، توسعه سامانه های مبتنی بر وب ، توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه و استانداردسازی از اهداف جدی ماست و اگر تعامل کافی بین دو صنعت صورت بگیرد صنعت بیمه عرصه های نوینی را تجربه خواهد کرد.
وی در پایان با رونمایی از محصولات جدید شرکت فنآوران اطلاعات خبره اظهارامیدواری کرد که تصمیم گیری های اساسی و کلان در خصوص فن آوری در صنعت بیمه صورت بپذیرد.


مدیرعامل بیمه کارآفرین:
فضای رقابتی بین شرکت های فن آوری به سود صنعت بیمه است
عبدالمحمود ضرابی نيز در نخستین نشست راهبردی فن آوری و صنعت بیمه با اعلام این مطلب افزود: در سال های نخستین فعالیت دیجیتالی در شرکت های بیمه اشکالات بسیاری وجود داشت که خوشبختانه هم اکنون ضریب خطا به حداقل رسیده و با بهبود این وضعیت شاهد شرایط بهتری برای صنعت بیمه خواهیم بود.

مدیرعامل بیمه کارآفرین به ضرورت آشنایی کامل کاربران صنعت بیمه با فضای دیجیتال اشاره کرد و گفت: فضای رقابتی بین شرکت های فن آوری که نرم افزارهای متناسب را در اختیار صنعت بیمه قرار می دهند به نفع بیمه گران است و تنوع و کیفیت محصولات را افزایش خواهد داد.
وی در پایان با ابراز خرسندی از عملکرد شرکت های فنآوری ابراز امیدواری کرد که این روند با شتاب بیشتری به جلو حرکت کند.


معاون دولت الکترونیکی سازمان فنآوری اطلاعات ایران:
صنعت بیمه در دولت الکترونیک پیشتاز است

نسل اول دولت الکترونیک در یک محدوده کوچک شکل گرفت اما نسل دوم سیلوهای اطلاعاتی را شکل داد و این عرصه را متحول کرد.
رضا باقری اصل _ عضو هیات مدیره و معاون دولت الکترونیکی سازمان فنآوری اطلاعات ایران نيز در اين نشست_ با اعلام این مطلب افزود: تحولات چشمگیری که در حوزه یکپارچگی شکل گرفت که هدف آن بهبود کیفیت خدمت، کاهش هزینه و در نهایت سودآوری است.
وی تصریح کرد: دولت الکترونیک مسیری را طراحی کرده که در آن تمامی صنایعی که امکان آزادسازی دارند، آزاد خواهند شد و به همین خاطر بخش های غیردولتی هم باید به اطلاعات دسترسی داشته باشند.
"باقری اصل" از کسب رتبه نخست دولت الکترونیکی توسط بیمه مرکزی  خبر داد و افزود: این دستاورد بسیار بزرگی است و با توجه به شرایط جدیدی که به زودی در فضای کسب و کار رخ خواهد داد صنعت بیمه باید بیش از  پیش خود را به آخرین امکانات دیجیتال و نرم افزارهای مختلف تجهیز کند.

ابراهیم کاردگر:
تحلیل کلان داده ها صنعت بیمه را توسعه می دهد
شاخص مقایسه کشورها و توسعه یافتگی ، تولید ناخالص ملی است که در هزاره سوم با حوزه فنآوری اطلاعات ارتباطی ناگسستنی دارد.
مدیرعامل شرکت بیمه آسیا که در نخستین "نشست راهبردی فنآوری و صنعت بیمه" سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت باید باید ریسک های بازار تولید و سرمایه را شناسایی کرده و پوشش های متناسبی ارائه دهد.
کاردگر با اشاره به تحولات جدی فضای کسب و کار در آینده، اظهار داشت: صنعت بیمه برای تسریع در خدمات، افزایش کارایی و سود به فنآوری گرایش پیدا کرده و در حال حاضر در عرصه بازارسازی توقعات بالاتری از نرام افزارهای بیمه ای دارد.
مدیرعامل شرکت بیمه آسیا با تاکید بر اهمیت فنآوری های نوین در توسعه صنعت بیمه گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که مرز بین دانش ها برداشته شده و دانش بین رشته ای ، توسعه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
وی "کلان داده ها" را نیز عامل دیگری برای توسعه صنعت بیمه ارزیابی کرد و افزود: ما باید کسانی را تربیت کنیم که اطلاعات پراکنده را به دانش تبدیل کنند چرا که داده های فاقد تحلیل ، ارزش چندانی ندارد.


احمدرضا ضرابیه:
کسب و کار سنتی در صنعت بیمه محکوم به نابودی است
شبکه های اجتماعی ، انتقال اطلاعات را سرعت بخشیده اند و خدمات نوین آنان توقع مصرف کننده ایرانی را بالا برده است.
مدیرعامل شرکت بیمه سامان که در نخستین نشست راهبردی فنآوران و صنعت بیمه سخن می گفت با اشاره به این مطلب افزود: مشتریان صنعت بیمه همان هایی هستند که از خدمات دیجیتالی بانک ها و شبکه های ارتباطی استفاده می کنند و بنابراین همین توقعات را هم از صنعت بیمه دارند.

وی تصریح کرد: صنعت بیمه باید در این مسیر قدم های بلندتری بردارد و نگاهی تازه به کسب و کار خود داشته باشد وگرنه از قافله اقتصاد جا می ماند.
وی کاهش سود شرکت های بیمه ای را نشانه کهنگی سیستم های بیمه ای دانست و گفت: مدل کسب و کار سنتی محکوم به نابودی است و راهی جز مجهز شدن به فنآوری وجود ندارد.
ضرابیه به ضرورت تکمیل زیرساخت ها از سوی شرکت فنآوران اطلاعات خبره، اظهار داشت: چهل هزار کارآفرین در صنعت بیمه داریم که باید از ایده های آنان حمایت کنیم.
ضرابیه افزود: فنآوری به محصولات بیمه ای عمق می دهد و عملیات بیمه گری را تسهیل می کند.
وی تصریح کرد: محصول بیمه ای معمولا محصول جذابی نیست بلکه یک اضطرار است و به همین خاطر باید در طراحی و عرضه آن از تمامی ابزارهای ممکن استفاده کنیم.
مدیرعامل بیمه سامان در پایان گفت: صنعت بیمه باید نیازهای خود را  برای شرکت های نرم افزاری تبیین کند تا متناسب با این نیازها آماده کنند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی:
صنعت بیمه نیازمند سرمایه گذاری در حوزه lT است

مهندس نعمتی در اولین نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه بر سرمایه گذاری در حوزه ITصنعت بیمه تاکید کرد و گفت: این سرمایه گذاری ها در صنعت بیمه هزینه محسوب نمی شود چرا که ما هنوز فاصله زیادی تا سطح مطلوب داریم.

وی افزود:اگر ما در این حوزه سرمایه گذاری و سرعت بیشتری نداشته باشیم قطعا به مشکل برخواهیم خورد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان یک ابزار نظارتی و تنظیم کننده روابط درون صنعت بیمه و نهادهای مرتبط با صنعت بیمه یاد کرد و گفت: یکی از وظایف اصلی ما در بیمه مرکزی به روز رسانی این سامانه است و نیازمند  توسعه بیشتر است که بخش بزرگی از آن مستلزم همکاری و تعامل میان بیمه مرکزی و شرکت های بیمه است.
مهندس نعمتی در این نشست با تقدیر از زحمات شرکت فناوران خبره گفت: سایر شرکتهای فناوری نیز باید به این صنعت ورود پیدا کنند و با طرح و ایده های جدید به شکوفایی صنعت بیمه کمک کنند.
وی افزود: با به روز رسانی سامانه سنهاب امکان رصد آنلاین اطلاعات و امار بیش از پیش میسر خواهد شد کما اینکه در حال حاضر اطلاعات بیمه شخص ثالث که نیمی از پرتفوی صنعت بیمه را برعهده دارد در لحظه رصد و راستی آزمایی می شود و بعد از صحت اطلاعات و دریافت کد یکتا به مشتری ارائه می شود.

نعمتی از ارائه کد یکتا به بیمه های باربری و آتش سوزی تا پایان نیمه اول سال و بیمه های درمان تکمیلی و بدنه تا پایان سال خبر داد و گفت: شرکت های فناوری باید کمک کنند تا با استفاده از ظرفیت های سنهاب و فن اوری های جدید، شرایط برای شبیه سازی در صنعت بیمه را فراهم کنند تا بتوانیم آثار آیین نامه و مقررات جدید را پیش از اعمال در آن ارزیابی کنیم.همچنین برای شناسایی نقاط ضعف و قوت صنعت بیمه بتوانیم از داده کاوی بهره مند شویم.

 

 

 

 

---

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود