امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
02/23 1397

گروه سایبان - مهرداد رضایی مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای بیمه مرکزی در نامه نگاری با انجمن صنفی نمایندگان بیمه آسیا باردیگر بر موضوع صدور بخشنامه «ضوابط  انعقاد قرارداد همکاری عرضه کنندگان بیمه ای با بازاریابان برخط» اشاره می کند و اذعان دارد که طبق مفاد این بخشنامه فعالیت استارت آپ ها در راستای بازاریابی برخط محصولات بیمه ای می باشد و نه فروش بر خط.

به گزارش رازپول، این مقام مسئول اذعان دارد بر اساس بند د بخشنامه یاد شده مسئولیت رعایت مقررات پیش بینی شده نظیر نحوه ارائه اطلاعات توسط بازاریابان آنلاین ، نحوه ثبت سفارش و فرآیند آن ، لزوم رعایت کلی مقررات بیمه و سایر مقررا مربوطه حسب مورد بر عهده مدیریت ذی ربط در شرکت بیمه ، نمایندگان و کارگزاران رسمی دارای قرارداد همکاری با بازاریابان برخط محصولات بیمه ای است .


همچنین این مقام مسئول اذعان دارد که ریاست کل بیمه مرکزی و مسئولین این نهاد بارها تاکید کرده اند فعالیت استارت آپ های فعلی در زمینه عرضه بیه نامه با تخفیفات غیرواقعی به هیچ وجه مورد تائید بیمه مرکزی نبوده و مجوزی در این خصوص صادر ننموده است و مسئولیت نظارت بر فعالیت و تبلیغات این قبیل شرکت ها با صادرکنندگان مجوز از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت (نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی) و انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی (ضامن تراکنش مالی و ایفای تعهدات مالی دارنده وب سایت) است .


لذا در صورت بروز هرگونه نقص مقررات و اقدامات غیرقانونی از سوی بازاریابان آنلاین موضوع حسب مورد توسط مدیریت ذی ربط در شرکت بیمه ، ، نمایندگان و کارگزاران رسمی دارای قرارداد همکاری با بازاریابان برخط محصولات بیمه ای مورد بررسی و برخورد قانونی قرار گرفته ، از همکاری با آنها خودداری شده و مراتب به بیمه مرکزی اعلام شود .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود