امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
02/2 1397

گروه سایبان - بیمه خاورمیانه که در چشم اندازش، جایگاه خود را دستیابی به جایگاه نخست پیشرفته ترین شرکت بیمه زندگی و مستمری کشور عنوان کرده در سال مالی گذشته تنها 500 میلیون تومان بیمه نامه فروخته و پرتفویش در مقایسه با برخی کارگزاری های صنعت بیمه هم ناچیز است چه رسد به مقایسه با سایر شرکتهای بیمه!



این شرکت در ماموریت خود اذعان دارد که با استفاده از به‌روزترین تکنیک‌های مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک، هوش تجاری، فناوری اطلاعات، نیروی متخصص و توانمند، نوآوری و خلق محصولات جدید در تلاش برای تحقق رسالت خود جهت پاسخگویی هر چه بیشتر و بهتر به نیازهای هم‌وطنان عزیزمان و رفع نگرانی و دغدغه‌ها و تضمین آینده‌ای شایسته برای تک‌تک ایرانیان است. همچنین بیمه زندگی خاورمیانه با گسترش و غنی‌سازی محصول بیمه زندگی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و بازاریابی و فروش محصولات بیمه‌ای، هم‌تراز با شرکت‌های بین‌المللی بیمه زندگی، فصلی جدید در حوزه خدمات بیمه زندگی کشور گشوده است .


پرتفوی 500 میلیون تومانی بیمه خاورمیانه شاید برای یک شرکت جدید التاسیس مطلوب باشد اما در مقاسیه با هزینه های اداری و عمومی 5 میلیارد و 300 میلیون تومانی برای سال مالی 1396 چندان مطلوب به نظر نمی آید و به عنوان شرکتی جدید التاسیس و فعال در زمینه بیمه های عمر با این پرتفوی نشان می دهد که در چنته چیزی بیشتر از سایر شرکت ها ندارد که سبب تحریک و ولوله در بازار ساکن بیمه های عمر کشور شود.


بیمه خاورمیانه که 10 برابر پرتفویش هزینه اداری و تشکیلاتی گزارش کرده است، نتوانسته حتی هزینه خرید نرم افزار بیمه ای خود را هم با تولید حق بیمه بدون درنظر گرفتن سرمایه گذاری ها دربیاورد. در نامه ای که چندی پیش از سوی این شرکت به بورس ارسال شده بود به هزینه بیش از 3 میلیارد تومانی خرید نرم افزار از یک شرکت خارجی اشاره شده بود و هیات مدیره هم اذعان کرده بود که فعالیت با نرم افزارهای داخلی برای این شرکت ممکن نیست.


این موارد در حالی عنوان می شود که در هیات مدیره این شرکت مدیرعامل سابق بیمه البرز که اتفاقا رئیس کل بیمه مرکزی نیز بودند و یکی از مدیران بیمه ایران حضور دارند .

با چنین عملکردی مدیرعامل بیمه خاورمیانه به تازگی عنوان کرده است که شرکت های با توانگری مالی سطح 2 نباید بیمه نامه عمر بفروشند و مقام ناظر باید نسبت به این موضوع حساس باشد. به نظر می رسد ایجاد انحصار در بازار برای شرکتی که نه در سایتش و در نه گزارشات رسمی به مجمع برنامه متریک و مدونی برای رشد و توسعه بیمه های عمر ندارد تنها راه چاره برای گسترش و رشد است.


باید دید در حالی که برنامه ششم توسعه توصیه های موکدی درباره فروش بیمه های عمر به صنعت بیمه داشته است تنها بیمه زندگی کشور چگونه از این فرصت استفاده می کند و با چه راهکاری قرار است این بازار  را به حرکت دربیاورد ؟ مسلما با ادامه روند سایر شرکت های مختلط صنعت بیمه این استراتژی راه به جایی نخواهد برد و فقط کلکسیون گروه خاورمیانه با وجود یک شرکت بیمه ای تکمیل شده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود