امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
01/20 1397


گروه سایبان - به دلیل اینکه وزارتخانه اعتبار کمک رفاهی ندارد دو سه سالی بیمه تکمیلی به شکل بیمه صندوقی اجرا شد ولی اثربخشی طولانی ندارد. با شرکت های بیمه‌ای در حال رایزنی هستیم تا تعرفه مشخصی را در قالب بسته ویژه‌ای برای ما تعیین کنند.


 علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به بیان گزارش عملکردی از سال ۹۶ پرداخت و گفت: اجرای بودجه، تخصیص و به پایان رساندن آن و تصویب بودجه ۹۷،بیمه‌ها، وام ها، اسکان فرهنگیان، مدیریت ساختار و نیروی انسانی از جمله اقدامات انجام شده است. بودجه سال گذشته دارای ۱۳ ردیف هزینه‌ای با اعتبار ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۵ تنها ۸.۵ درصد رشد داشت که پنج درصد اعتبار ملی و ۹۵درصد در قالب اعتبارات استانی بود.


تنخواهی که بلای جان آموزش و پرورش شد

الهیار ادامه داد: از پنج درصد اعتبارات ملی تنها سه درصد صرف فعالیت های آموزشی و پرورشی و... می‌شود. سال گذشته سه هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت پرداخت کردیم که باید از محل بند ج تبصره ۱۹ سود شرکت‌ها تامین اعتبار می‌شد که تحقق نیافت و چون تامین اعتبار نشد به صورت تنخواه در اختیار ما قرار گرفت و همان بلای جان آموزش و پرورش شد.

وی افزود: به علت عدم تسویه تنخواه از شهریور، تخصیص های ما در خزانه بلوکه شد و آنها می‌گفتند این مبلغ بدهی است و باید آن را برگردانیم. این موضوع روی دوش ما سنگینی می‌کرد. از آبان ماه تلاش کردیم و در بهمن ماه توانستیم محل تامین اعتبار این مبلغ را تغییر و به سمت درآمد ناشی از حقوق و عوارض گمرکی ببریم. اصلی‌ترین علت بسیاری تاخیرهای ما در پرداخت های پرسنلی همین مورد بود.


۹۶۰ میلیارد تومان از مطالبات آموزش و پرورش به سال ۹۷ منتقل شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ و تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه در سال گذشته گفت: مشکل دوم کمبود نقدینگی در خزانه بود و پیگیری های بسیاری انجام دادیم تا در نهایت ۲۹ اسفندماه این مبلغ تامین و اعتبار به استان ها ابلاغ شد.هرچند باز هم ۹۶۰ میلیارد تومان از مطالبات ما به سال ۹۷ منتقل شد.


 

 رایزنی‌ با شرکتهای بیمه‌ای برای تغییر بسته و تعرفه بیمه تکمیلی

الهیار درباره تغییر در بیمه طلایی درمان فرهنگیان نیز عنوان کرد: به دلیل اینکه وزارتخانه اعتبار کمک رفاهی ندارد دو سه سالی بیمه تکمیلی به شکل بیمه صندوقی اجرا شد ولی اثربخشی طولانی ندارد. با شرکت های بیمه‌ای در حال رایزنی هستیم تا تعرفه مشخصی را در قالب بسته ویژه‌ای برای ما تعیین کنند.


راه اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی

کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ها و پایگاه‌های بومی و سنتی، استفاده از سیستم نوبت دهی در پایگاه‌های اسکان، کنترل روزانه اسکان، توسعه نظارت‌های همه جانبه، ارائه گزارش روزانه آنلاین، تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی در سطح استان و منطقه عنوان کرد:

بیش از ۸۳ درصد فرهنگیان که فرم های نظرسنجی ما را پرکردند از اسکان نوروزی اعلام رضایت کردند.

کریمی فر به آماده سازی و ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: این نظام نامه مشمول ۱۸۶ برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است و تقویت خانه های معلم، بهبود وضعیت درمانی فرهنگیان با رویکرد بیمه تکمیلی که در سال جاری مورد بازنگری قرار می گیرد، بهره‌وری مدیریت با رویکرد کاهش هزینه‌ها از جمله سیاست کلان و راهبردی آن است.

کریمی فر همچنین از راه‌اندازی باشگاه پیشکسوتان فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: طرح اکنون در ۱۰ استان در حال اجراست و تا هفته معلم حداقل در پنج استان دیگر راه اندازی می‌شود این باشگاه‌ها دارای سالن مطالعه، استراحت، ورزش، مشاوره، کافی نت و... هستند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای وام کم بهره مرابحه و مسکن در نظر گرفته شده که از چندی پیش شروع شده و ادامه دارد. راه اندازی اتاق ایده، راه اندازی مطب پزشک در ساختمان مرکزی وزارت و اجرای بیمه منازل مسکونی فرهنگیان و راه اندازی تورهای سیاحتی زیارتی برای فرهنگیان با مشارکت آموزش و پرورش به صورت ۵۰ درصد تسهیلات قرض الحسنه از دیگر برنامه های ماست.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود