امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/15 1396

 گروه سایبان - بیش از نیمی از حقوق صاحبان سهام بیمه میهن از در اثر سوء مدیریت از بین رفته است و معلوم نیست با چه انگیزه ای سرمایه گذاران باید در افزایش سرمایه این شرکت بیمه ای شرکت کنند؟

به گزارش رازپول، گزارشات حسابرسی نشده از عملکرد بیمه میهن در 9 ماهه امسال حاکی از آن است زیان انباشته این شرکت به 47 میلیارد تومان رسیده است که رشد 76 درصدی داشته است . به عبارت دیگر بیش از نیمی از سرمایه این شرکت به زیان رسیده است . با این عملکرد جمع حقوق صاحبان سهام این شرکت به 38 میلیارد تومان رسیده است که کاهش 35درصدی دارد .

بررسی اطلاعات و آمارها بیانگر این واقعیت است که بیمه میهن با 81 میلیارد تومان مطالبات از نمایندگان و بیمه گذاران و بالغ بر 19 میلیارد تومان اسناد دریافتنی چیزی در چنته ندارد. بررسی ها مبین این امر است که شرکت 93 میلیارد تومان بیمه نامه فروخته در حالی که حدود 110 میلیارد تومان مطالبات دارد. بنابراین آنچه برایش مانده است اعداد و ارقام بزرگ البته روی کاغذ است. از سوی دیگر در حالی که حق بیمه صادراه با 25 درصد کاهش همراه است درآمد سرمایه گذاری از محل سایر منابع نیز با سیر نزولی 80 درصدی همراه است .

در سوی دیگر خسارت ها پرداخت می شود و آنچنان که مدیرعامل این شرکت توضیح داده پوشش 97درصدی نسبت به اطلاعات پیش بینی شده دارد. دلیل این موضوع هم به روز شدن پرونده ها و پرداخت خسارت سنوات گذشته است .

هرچند که مجمع این شرکت مجوز افزایش سرمایه تا 150 میلیارد تومان را داده است اما بنویدی تازه نفس روزهای سختی را در پیش دارد تا بتواند عملکرد موسی الرضا را دوباره به ریل برگرداند.

در این میان تنها آیتمی که در فعالیت های این شرکت رشد نشان می دهد هزینه های عمومی و اداری و زیان عملیاتی است!

به هر حال سودی در کار نیست و شرکت با زیان 256 ریالی برای هر سهم مواجه است و معلوم نیست با چه انگیزه ای سرمایه گذاران باید در افزایش سرمایه شرکت کنند؟!

جالبتر اینکه این شرکت با چنین وضعیتی به تازگی از محصول جدید بیمه های عمر رونمایی کرده است در حالی که حساب های این رشته تفکیک نیست و اصولا بیمه عمر سرمایه گذاری بلند مدت است که فروشنده آن باید از وضعیت روشن ومطلوب مالی برخوردار باشد.اینکه در چنین فضایی نهاد ناظر چنین مجوزی را به چنین شرکتی می دهد به نظر می رسد با اصل اول قانون بیمه که حمایت از بیمه گذاران است در تناقض است و باید دید با چه هدفی چنین مجوزی داده شده است؟

لازم به اشاره است توانگری مالی این شرکت در سطح چهار قراردارد. بیمه مرکزی به بیمه گذاران توصیه کرده در هنگام خرید بیمه نامه به توانگری مالی شرکت ها توجه داشته باشند.





 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود