امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
12/14 1396



گروه سایبان - در پی انتشار خبری با تیتر "فتح سنگری دیگر در بیمه آرمان/ رییس الذاکرین کیست؟" در پایگاه خبری "راز پول" نکاتی به استحضار گردانندگان این رسانه محترم می­رسد و مستدعی است به شکل شایسته و امانتدارانه ­ای منعکس شود.

شبهه افکنی انتصاب یک جوان متخصص، خلاق و آینده پژوه در شرکت بیمه آرمان- آن هم در جایگاه سرپرستی معاونت فنی که تخصص و تحصیلات ایشان جای هیچ ابهامی را باقی نمی گذارد- از سوی  رسانه ­ای که گردانندگانش به مفاهیم بیمه ­ای تسلط کافی دارند، دور از انتظار بود.


انتخاب یک تیتر تهاجمی و گمانه زنی­های پیاپی با روح اطلاع رسانی در تضاد است و ای­کاش نویسنده محترم به جای تکیه بر اطلاعات ناقص و مخدوش از روابط عمومی این شرکت درخواست می­کرد شرایط این انتصاب را به طور شفاف اعلام کند.


متأسفانه کشور ما این سال­ها در بخش مدیریتی شرایط متفاوت و دوگانه ­ای را پشت سر می­گذارد. از یک سو رسانه­ ها بر مدیران مسن می تازند و بر لزوم جوانگرایی مدیریتی اصرار دارند و از سوی دیگر می­ کوشند مدیران جوان را هم فقط به گناه کم تجربگی از میدان بدر کنند!


دود این برخورد دوگانه نخست به چشم بخش خصوصی می رود چرا که از بخش دولتی به مراتب آسیب پذیرتر و شکننده ­تر است و در گام بعدی نوعی فضای دلسردی را بین دانش آموختگان و متخصصان جوان این صنعت ایجاد می­کند.


در دلسوزی این رسانه شریف و نیت خیرگزارش نویس محترم تردیدی نداریم اما بر این باوریم که این نوع نگاه و تحلیل غیر از کشتن انگیزه در جوان­ های کاربلد و بالاتر رفتن میانگین سنی مدیران شرکت­های بیمه هیچ پیامد دیگری ندارد.


تایید صلاحیت فنی مدیران صنعت بیمه در قانون بر عهده بیمه مرکزی گذاشته شده که رییس کل آن در عنفوان جوانی هم کرسی ریاست کلی بیمه مرکزی را تجربه کرده و اتفاقا این تجربه ی درخشان حدود سیزده سال به طول انجامیده است.


تاکید دکترعبدالناصر همتی بر کاهش میانگین سنی مدیران صنعت بیمه یک شعار تبلیغاتی نیست و انتصابات اخیر ایشان این حقیقت را به اثبات می­رساند که نهضت جوانگرایی در صنعت بیمه یک امر جدی است و با حساسیت خاصی هم دنبال می شود. 


با مروری بر دستاوردهای صنعت بیمه در دهه ­های گذشته نیز این حقیقت آشکار می­شود که هر بار این صنعت به مدیران جوان، تازه نفس و تخصص گرا اعتماد کرد، به نتایج مثبت چشمگیری دست یافت که نمونه ­های آن قابل شمارش نیست. بی تردید عنصر جوانی در کنار گوهر تجربه صاحبنظران صنعت بیمه می­تواند تک نسخه شفابخش این صنعت به حساب بیاید.


شرکت بیمه آرمان که در صندلی مدیرعامل خود مردی را می­بیند که بیش از چهار دهه تمامی مراتب و مناصب بیمه­ ای را پشت سر گذاشته، باید به قدرت تشخیص و انتخاب ایشان هم احترام گذاشت تا نیروهای کارآمدی را جذب کند که در آینده بتواند جوابگوی شرکای اقتصادی و اجتماعی این شرکت اعم از سرمایه گذاران، سهامداران و بیمه گذاران خود باشد.


ما اعتقاد داریم مرز بین نقد و تخریب آنقدر باریک است که متاسفانه گاهی بی آنکه بخواهیم خادمان راستین مردم را دلسرد می­کنیم و یک صنعت شکننده را به حاشیه می­بریم.

امیدواریم همانطور که میانگین سنی خبرنگاران رسانه­ های کشور در دو دهه اخیر به شکل خیره ­کننده و معناداری کاهش یافته این حق جوانگرایی و تحول گرایی را به صنعت بیمه هم بدهید تا در فضایی آرام و بی تنش به ایفای تعهدات خود بپردازد.


امنیت، اطمینان و آرامش جز در سایه ی تخصص گرایی، چندصدایی مدیریتی و اعتماد به جوانان خوشفکر و مبتکر، امکان پذیر نیست.

برای تحقق آرمان­های اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و افزایش ثروت ملی کنار هم باشیم و به یکدیگر اعتماد کنیم.

علیرضا بیانیان

.

  1. میهمان
    پاسخ 15 اسفند 1396 11:17 پیمان
    متاسفانه بیمه ارمان با فرافکنی و حمایت کورکورانه از اقای ر میخوان اصل قضیه رو ماست مالی کنن اونایی که از نزدیک با ... آشنایی دارن میدونن که واقعا هیچگونه اطلاعاتی از بیمه و بیمه گری ندارن و کارشون فقط شده تجسس از شعبه در ضمن در بیمه آرمان تنها چیزی که برای مدیران و مدیر عامل مهم نیست و اصلا در اولویت شرکت نمیباشد جوانگرایی است متاسفانه با این باند مافیایی که ...و دوستانشان به این شرکت وارد کردن کل شرکت را به گند و نابودی کشاندن شرکت بیمه آرمان در دوره مدیریت ... شرکت بود الان شده ...

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود