امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
12/8 1396

گروه سایبان - ظاهرا دور جدید فعالیت های بیمه آرمان با اقبال های مدیریتی برای هادی رئیس الذاکرین همراه است.

اینکه آیا او از اقوام سببی و یا نسبی یکی از سهام داران عمده است یا خیر ؟ شایعه است که پرداختن به آن در مجال این مطلب نمی گنجد و رازپول هم قصد رد و یا تائید آن را ندارد اما به نظر می رسد که در این دوره از چرخه عمر بیمه آرمان بخت با او یار است.

پیش از این هادی رئیس الذاکرین بالاترین سمت اجراییش در بیمه رازی و به اذعان مدیران این مجموعه ریاست شعبه مشهد بوده است و ظاهرا با شکل گیری بیمه آرمان به این مجموعه می پیوندد ، در زمان مدیریت سابق به دلیل برخی اختلاف نظر با مدیریت وقت روابطش به مجموعه به سردی می گراید، هرچند که ارتباطش قطع نمی شود.


پس از جدایی فتحعلی از این مجموعه بار دیگر نام  رئیس الذاکرین سرزبان ها می افتد  تا جایی که به عنوان سرپرست معاونت فنی بیمه آرمان معرفی شده است در حالی که آیین نامه 90 در خصوص احراز این سمت اذعان دارد که  فرد ذی صلاح باید ۱۲ سال تجربه بيمه اي كه حداقل نيمي از آن در رده مديريت فني يكي از رشته هاي بيمه باشد، لازم دارد.


31 مرداد سال گذشته بود که بیمه مرکزی صلاحیت هادی رئیس الذاکرین را به عنوان عضو هیات مدیره بیمه آرمان تائید کرد، در حالی که متن آیین نامه 90 اذعان دارد که اعضای هیات مدیره باید دارای ۱۰ سال تجربه مديريتي باشد، هرچند که رزومه دقیقی نیز از وی در سایت رسمی بیمه آرمان وجود ندارد و فقط به مدرک تحصیلی دکترای تخصصی مهندسی صنایع گرایش تحقیق در عملیات در برخی خبرها اشاره شده است.


هرچند که با تغییر مدیریت در بیمه آرمان در سال های گذشته، بخت با وی یار بود و پله های ترقی را سریع طی کرد و با همراهی بیمه مرکزی و تائیدیه صلاحیت وی در هیات مدیره، هم زمان کرسی معاون بازاریابی و فروش را نیز در بیمه آرمان در اختیار گرفت و به تازگی به عنوان سرپرست معاونت فنی در سایت بیمه آرمان معرفی شده است. این در حالی است که آیین نامه 90 اذعان دارد معاون فنی باید ۱۲ سال تجربه بيمه اي كه حداقل نيمي از آن در رده مديريت فني يكي از رشته هاي بيمه باشد، دارا باشد.

آنچه مسلم است و حافظه تاریخی یاری می کند با توجه به اینکه وی تاکنون تجربه شغلی معاونت فنی شرکت بیمه ای دیگری را در سابقه اش ندارد باید منتظر ماند و دید بیمه مرکزی این بار هم تائیدیه ای برای وی صادر می کند؟

در تبصره ۲ذیل ماده 3 آیین نامه 90 آمده که تاييديه صادره براي فرد پيشنهادي صرفاً براي سمتي است كه مؤسسه بيمه­ وي را براي تصدي آن معرفي نموده و اشتغال وي در ساير سمت هاي كاركنان كليدي در آن مؤسسه بيمه يا در ساير مؤسسات بيمه منوط به اخذ تاييديه مجدد از بيمه مركزي است.

همچنین در ماده ۴ همان آئین نامه آمده است که  انتصاب افراد به سمت كاركنان كليدي قبل از صدور تاييديه ممنوع است و مؤسسه بيمه موظف است قبل از انتصاب، صلاحيت حرفه اي آنها را به تاييد بيمه مركزي برساند.


بنابراین اینکه نماینده سهام دار در هیات مدیره مستقیم در انتخاب ریسک ها و صدور و خسارت تاثیر گذار است پرسشی مهم و حساس است و اینکه آیا این موضوع با روح آیین نامه حاکمیت شرکتی در تناقض نیست؟

اینکه طبق آیین نامه های حدود و اختیارات داخلی مدیران شرکت ها، سهام دار و نماینده آن به این حد به بحث صدور و خسارت نزدیک شده و تاثیر قابل توجهی در آن دارد و به نوعی هم در کسوت هیات مدیره، کنترل کننده است و هم در کسوت معاونت فنی فرد تاثیر گذار و مهترین شغل بعد از مدیرعامل در بخش عملیات اجرایی است، عامل افزایش ریسک حقوق صاحبان سهام نیست؟

باید منتظر ماند و واکنش بیمه مرکزی را نسبت برخی انتصاب ها و حد و مرز آن را نصبت به صراحت آئین نامه های اجرایی سنجید.

.

  1. میهمان
    پاسخ 9 اسفند 1396 12:16 تقی نیا
    در بیمه سینا هم جناب رضایی که از مدیریت بیمه آتش سوزی بیمه ایران به عضویت هیئت مدیره بیمه سینا درآمدند، بلافاصله سرپرست معاونت فنی این شرکت شدند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود