امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/30 1396

گروه سایبان - جلسه امروز سندیکای بیمه گران به موضوع داغ کنسرسیوم بیمه ای شخص ثالث برای صدور بیمه نامه های ارجاعی از سوی ایران خودرو پرداخته است .هرچند که جلسات سندیکا به تازگی انعکاس خبری سریع و شفافی ندارد اما خبرنگار ما در خصوص جلسه امروز سندیکا کسب اطلاع کرده است.

ظاهرا در شرایط جدید برخی از شرکت های بیمه از قرارداد کنار گذاشته شده اند که بیمه های ملت ، تعاون ، کوثر و ... از جمله این شرکت ها هستند .

در جلسه به موضوع چرایی کنار گذاشته شدن این شرکت ها از کنسرسیوم معروف پرداخته شده است و همچنین سهم صدور شرکت ها مورد بررسی قرار گرفته است .

قرارداد کنسرسیومی صدور بیمه های ایران خودرو با لیدری بیمه ایران چندی است که در جریان است و ظاهرا شرکت های بیمه تعامل مستقیمی با ایران خودرو نداشته و امور از طریق بیمه ایران پیگیری می شود . شنیده های خبری حاکی از این است که در این قرارداد به دلیل حذف برخی واسطه ها مشکلاتی ایجاد شده است و جلسه امور به موضوع فوق پرداخته است .

در این میان برخی اذعان دارند که صدور بیمه نامه های شرکت متبوعشان برای ایران خودرو کاهش یافته و این پرتفو به صورت مناسب در بین شرکتهای بیمه ای تقسیم نشده است . این در حالی است که برخی از شرکت های مناطق آزادی به جمع شرکت های صادرکننده بیمه نامه پیوسته اند و سهمی برای این شرکت ها در نظر گرفته شده است .

در جلسه امروز به این موضوع نیز پرداخته شده که قرارداد سایپا نیز مانند قرارداد ایران خودرو به شکا کنسرسیومی پیش رود . این در حالی است که مدیرعامل بیمه ایران نیز چندی قبل در مصاحبه ای اذعان کرده بود که این شرکت نیز پول بیمه گران را پرداخت نمی کند و ظاهرا در جلسه امروز سندیکا موضوع تشکیل کنسرسیوم برای پیشبرد بیمه های این شرکت خودروساز نیز محل بحث بوده است که ظاهرا با اقبال مدیران همراه نشده است.

به نظر می رسد که بیمه ایران برای تشکیل کنسرسیومی دیگر برای صدور بیمه های شخص ثالث دیگر خودرو ساز کشور خیز برداشته است و باید دید که آیا عملکرد این شرکت بیمه ای در کنسرسیوم ایران خودرو مورد وثوق شرکت های بیمه قرار گرفته است تا با تشکیل کنسرسیومی دیگر موافقت شود؟

لازم به اشاره است که در قانون جدید شخص ثالث شرکت بیمه ایران مکلف به صدور بیمه شخص ثالث بوده و سایر شرکت ها در این زمینه باید مجوز لازم را از بیمه مرکزی دریافت کنند که ظاهرا پروانه فعالیت رشته شخص ثالث مبنای عمل قرار گرفته و مهلتی چند ساله به شرکت ها در این زمینه داده شده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود