امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
11/29 1396

 

گروه سایبان - مجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی در نامه ای به رئیس اداره ناشران بورسی اذعان داشته که نسبت به تمدید مهلت بازگشایی نماد این شرکت تجدید نظر شود .

وی در این نامه اذعان کرده که مهلت ارائه مستندات و پیش بینی سود و زیان شرکت بر اساس شناسایی ماهانه حق بیمه بنیاد شهید است که با توجه به مکاتبات و جلسات برگزار شده با بیمه مرکزی در خصوص ارائه مجوز فوق الذکر  تاکنون پاسخ مکاتبات ارسال نشده است . لذا با توجه به اتمام مهلت تا 29 بهمن ماه خواهشمند است با تمدید مهلت در این زمینه موافقت بفرمایید .

قرارداد بیمه درمان بنیاد شهید یکی از حساس ترین قراردادهای درمانی کشور است که امسال با بیمه دی منعقد شده است . بیمه مرکزی ظاهرا به شرط وصول ماه به ماه درآمد این بیمه نامه صدور آن را برای بیمه دی بلامانع اعلام کرده است .بنیاد شهید یکی از بدهکاران ترین سازمان ها به شرکت های بیمه است و نسبت به تسویه حق بیمه قرارداد سال گذشته خود با بیمه ایران هنوز اقدامی نکرده است .

توضیحات مدیرعامل بیمه دی نیز بیانگر حساسیت مقام ناظر نسبت به این قرارداد بیمه ای و وصول درآمدهای شناسایی شده است که ظاهرا با جدیت هر دو طرف پیگیری می شود.

در پی ارسال این نامه بورس نیز در پاسخ به بختیاری اعلام کرده است که پیرو انتشار اطلاعیه تعلیق نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده 19 مکرر 1/ 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات به استحضار می رساند، با توجه به تایید مهلت درخواستی ناشر (پیرو انتشار اطلاعیه درخواست ارایه مهلت جهت رعایت ماده 19 مکرر 1/ 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات) تعلیق نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 14/اسفند /1396 ادامه می یابد.

شناسایی درآمد و عدم وصول آن یکی از مشکلات اصلی شرکت های بیمه در سال های اخیر است. درآمدهایی که بعضا شناسایی و منجر به پرداخت سود هم می شود اما محقق نمی شود.

پیگری این درآمدها از سوی شرکت های بیمه در واقع عمل به ماده یک قانون بیمه است که اذعان دارد :

بيمه عقدي است كه به موجب آن يك طرف تعهد مي كند در ازاء پرداخت وجه يا وجوهي از طرف ديگر در صورت وقوع يا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده يا وجه معيني بپردازد.متعهد را بيمه گر طرف تعهد را بيمه گذار وجهي را كه بيمه گذار به بيمه گر مي پردازد حق بيمه و آنچه را كه بيمه مي شود موضوع بيمه نامند.


 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود