امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
11/25 1396



گروه سایبان - بیمه دانا با حضور در جام جهانی عرصه های جدیدی را در توسعه بازار خود ایجاد و نسبت به بازتعریف جایگاه بیمه ای خود اقدام می کند.

اخیرا این شرکت اعلام کرده است که مشتریان بیمه دانا کمک هزینه سفر به روسیه دریافت می کنند. این شرکت در تعریف این طرح عنوان کرده که شرکت بیمه دانا با هدف توسعه فرهنگ بیمه در جامعه و تکریم مشتریان، با اجرای طرح"دانایی جایزه دارد" در سراسر کشور، به بیمه گزاران خوش شانس خود کمک هزینه سفر به جام جهانی روسیه اهدا می کند.

در جزئیات این طرح  آمده که با توجه به در پیش بودن جام جهانی فوتبال به مدت محدود در دستور کار قرار گرفته است، هر ماه پنج جایزه 50 میلیون ریالی از طریق قرعه کشی به برندگان تقدیم می شود.

علاقه مندان می توانند با خرید بیمه نامه های عمر و پس انداز، اتومبیل(ثالث،بدنه)،آتش سوزی و حوادث انفرادی و ارسال شماره بیمه نامه ها به شماره پیامکی 3000143000، با افزایش امتیاز شانس خود را برای برنده شدن بیشتر کنند.

بر اساس این گزارش، در طرح " دانایی جایزه دارد"، مشتریان بیمه دانا با تهیه بیمه نامه های عمر و پس انداز انفرادی، بیمه بدنه خودرو، شخص ثالث، آتش سوزی  و حوادث انفرادی می توانند در قرعه کشی ماهانه شرکت کنند.

در ازای تهیه هر یک از بیمه نامه های فوق بر اساس امتیازات لحاظ شده برای هر یک از آنها، شانس برنده شدن در قرعه کشی افزایش می یابد.

 


بر همین اساس پایگاه خبری رازپول در تحلیل SWOT از این کمپین آورده است :

فرهنگ سازی مهمترین نقطه قوت 

فرهنگ سازی خرید بیمه مهم ترین نقطه قوت این طرح است . در این طرح با کمک به فرهنگ سازی خرید بیمه های عمر و پس انداز و آتش سوزی به این رشته ها توجه ویژه ای شده است چراکه امتیاز خرید این بیمه نامه ها به مراتب بیشتر از سایر رشته ها است. بنابراین به صورت فرهنگ سازی یکی از نقاط قوت اجرای این طرح است.

 نخستین بودن بودن یکی دیگراز نقاط قوت طرح است. در صنعت بیمه کشور بیمه دانا اولین شرکتی است که در این خصوص اقدام کرده است .

استفاده از هیجانات اجتماعی برای توسعه فروش و افزایش شور و اشتیاق بیشتر به بیمه دانا یکی دیگر از مولفه های مهم در نقاط قوت این طرح به شمار می رود .

 با توجه به بالا بودن سهم صدای جام جهانی و هم ردیف شدن بیمه دانا در کنار این سهم صدا افزایش شانس دیده شدن بیمه دانا نسبت به سایر رقبا ارتقا خواهد یافت که این مورد نیز نقطه قوت مهمی است.



قیمت دلار چالش اصلی طرح

البته خلاقیت خاصی در بخش جایزه وجود ندارد و سال ها است که در بخش تکنیک های ترفیع فروش این نوع جوایر مرسوم بوده و از خلاقیت خاصی برخوردار نیست.

با توجه به افزایش قیمت دلار و مخارج سفر و هزینه های جانبی سفر ممکن است از استقبال برخوردار نباشد.

این جایزه تنها برای افرادی مناسب است  که الف انگیزه قوی برای حضور در این مسابقات را داشته و ب برای حضور در این مسابقات اقدام کرده و از بیمه نامه به عنوان مکمل همه این جریانات در صورت برنده شدن استفاده کند.


عوامل بیرونی از تهدیدهای احتمالی

یکی از تهدیدهای این طرح این است که  باید به عوامل تاثیر گذار بیرونی  این کمپین توجه شود چراکه عواملی چون اخذ ویزا، خرید بلیط بازی ها ، ایجاد فضای رفاهی و امکانات آسایشی و ... عواملی است که در ید اختیار بیمه دانا نبوده ولی می تواند در میزان جایگاه سازی تصویر بیمه دانا در قلب و ذهن تاثیر گذار باشد.


قدمت زیاد اما نگرش نو و مدرن فرصت بیمه دانا

مسلما با توجه به توسعه بالقوه فروش به واسطه این طرح فرصتی فراهم می شود تا با اعمال تخفیفات فنی در حق بیمه  شانس افزایش سهم بازار ارتقا یابد و این یکی از فرصت های بیمه دانا است .

بیمه دانا می تواند با توسل به مخاطب جوان و پرشور جام جهانی و دیدگاه های مدرن و پرشور حاکم بر این رویداد مهم خود را به عنوان شرکتی با قدمت زیاد اما با نگرش های نو و مدرن درهمه طبقات مختلف اجتماعی خصوصا  جوان های 15 تا 35 ساله بازتعریف کند.مسلما این مسئله یکی از فرصت های مهم این طرح است .

 می توان گفت بیمه دانا به عنوان نماینده صنعت بیمه در این گردهم آیی جهانی است . همچنین بانک ملی نیز به عنوان نماینده نظام بانکی این نقش را ایفا می کند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بزرگان صنعت بانک و بیمه کشور به عنوان سفیران مقتدر نظام پولی ایران در این مراسم حضور خواهند داشت و این فرصتی مهم در این رویداد است .

بیمه دانا می تواند برای بازیکنان تیم ملی که موفق به زدن  گل می شوند نیز جوایز نفیسی در نظر بگیرد .همچنین برای دروازه بان هایی که در هر بازی موفق به بسته نگه داشتن سنگر دروازه می شوند جایزه نفیس در نظر بگیرد و این  طرح را به عنوان یک کمپین تبلیغاتی  اجرا کند.

فرصت دیگر اینکه بیمه دانا با در نظر گرفت گیفت های مخصوص این مسابقات با برگزاری جشنواره عکس تلفن هوشمند که جام جهانی را با لوگوی بیمه دانا  به تصویرمی کشند می تواند فرصت برگزاری یک مسابقه را نیز مهیا کند و به نفرات برگزیده که در ثبت لحظه لوگوی بیمه دانا هم به نمایش درآورده اند جایزه دهد و نتایج آن را در یک رویداد نمایشگاهی اکران کرده و با یک کمپین روابط عمومی به بازتعریف جایگاه خود اقدام کند .


 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود