امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
11/15 1396



گروه سایبان - بیمه مرکزی‌ به منظور حل مشکلات تعدادی از نمایندگان شرکت بیمه توسعه که به دلیل مباحث و مسائل مربوط به طلب و بدهی موفق به دریافت تسویه حساب از شرکت بیمه توسعه نشده‌اند تدابیر لازم را اتخاذ نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی پیرو حل مشکلات نمایندگان شرکت بیمه توسعه، جلسات و مکاتبات متعددی با این شرکت انجام و با دعوت از دو نفر نمایندگان بیمه توسعه (به نمایندگی از سایر نمایندگان) و مدیران بیمه توسعه مسائل و مشکلات نمایندگان مطرح و بررسی گردید و تصمیم‌های زیر اتخاذ و به شرح زیر به شرکت بیمه توسعه برای اجرا ابلاغ گردید.


۱- بیمه توسعه موظف است تسویه حساب لازم برای نمایندگان فاقد بدهی صادر و وثایق و تضامین نمایندگان را با توجه به انقضای پروانه فعالیت در اسرع وقت عودت نماید.

۲- بیمه توسعه حداکثر ظرف مدت ۱۵روز با اخذ موافقت هیات مدیره راهکار اعمال حداکثر مساعدت را برای اغماض از بدهی نمایندگان بدهکار و راهکار تفاهم با نمایندگان بستانکار را بررسی و تعیین نماید و گزارش آن را برای بیمه مرکزی ارسال کند.


۳- در صورت درخواست نمایندگان، شرکت بیمه توسعه موافقت خود را با انتقال پرتفوی وی به سایر شرکت‌های بیمه بلامانع اعلام کند.

۴- با توجه به مراجعه بیمه گذاران بیمه عمر به برخی نمایندگان شرکت بیمه توسعه مقرر شد اطلاعات بیمه‌گذاران بیمه عمر که تمایل به انتقال به بیمه نامه عمر خود به بیمه ایران دارند توسط بیمه توسعه از بیمه ایران اخذ و در سایت بیمه توسعه برای بیمه‌گذاران اطلاع‌رسانی گردد.


۵- موضوع مشکلات مالیاتی نمایندگان مطرح و توضیحات مفصلی شامل دلایل و عوامل مشکلات مالیاتی نمایندگان، از جمله مالیات بر ارزش افزوده و نیز مالیات بر عملکرد مطرح و مشخص شد بخش عمده‌ای از مشکلات مالیاتی نمایندگان به عدم ایفای تعهدات مالیاتی آنها در سال‌های گذشته بر می‌گردد که مقرر شد شرکت بیمه توسعه ضمن ارائه راهنمایی‌های لازم به نمایندگان، حداکثر مساعدت لازم را برای حل مشکلات آنها در حوزه مالیاتی انجام دهد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود