امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
11/14 1396


گروه تالار - مجوز افزایش سرمایه بیمه دانا از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

به گزارش رازپول، بر اساس اعلام سازمان بورس در اجرای قانون بازار اوراق بهادار «مصوب آذرماه ۱۳۸۴»، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت بیمه دانا(سهامی عام) مورد بررسی قرار گرفت و بر اساس رسیدگی انجام شده، مجوز افزایش سرمایه این شركت صادر شد.

بر اساس اين گزارش، سرمایه فعلی بیمه دانا 1/02/373/000/000 ریال است که بر اساس مجوز صادر شده به میزان 479/627/000/000 ریال افزایش می یابد.

همچنین بر اساس اطلاعیه منتشر شده تعداد سهام قابل انتشار 479/627/000 سهم به ارزش اسمی هر سهم  ۱.۰۰۰  ریال است و مبلغ افزایش سرمایه 479/627/000/000 ریال از محل آورده نقدی است.

گفتنی است؛ موضوع افزایش سرمایه بیمه دانا رعايت مقررات و ضوابط بيمه اي و الزام قانوني افزايش سرمايه به موجب مصوبه هيئت وزيران و توسعه فعاليت هاي بيمه اي است.هیات وزیران تاکید داشت که تا پایان امسال سرمایه شرکت های بیمه ای به 150 میلیارد تومان برسد. در صورت عدم تحقق این افزایش سرمایه تا پایان سال انحلال، ادغام و یا لغو برخی رشته از فعالیت های بیمه ای در انتظار شرکت ها است.

برخی از شرکت ها در این راستا فعالیت کرده اند و برخی هنوز اقدامی را صورت نداده اند. با این وجود معلوم نیست که افزایش سرمایه مد نظر هیات وزیران تصویب مصوبه های مجامع در این زمینه  است و یا ثبت رسمی این افزایش سرمایه ها تا پایان سال جاری؟

خاطرنشان مي سازد، شروع پذیره نویسی حداکثر تا ۶۰ روز پس از تاریخ این مجوز امکان‌پذیر خواهد بود و عدم شروع پذیره نویسی در مهلت مقرر، موجب ابطال این مجوز و انجام آن مستلزم أخذ مجوز جدید از سازمان بورس خواهد بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود