امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
10/24 1396

گروه سایبان - این روزها بحث تغییرات در صنعت بیمه بسیار قریب الوقع به نظر می رسد چراکه از هر کانال و سایتی می توان چند جمله در مورد آن خواند. مطالبی که بعضا واقعی نیست و با چشم پوشی از بخشی از واقعیات تنظیم شده است.

برخی کانال ها و سایت ها بارها و بارها در خصوص جدایی عبدالناصر همتی از صنعت بیمه مطالبی را منتشر کرده اند و حتی مقصد بعدی و پست بعدی مدیریتی وی را نیز خبر داده اند.

دستاورد همتی ایجاد انسجام در صنعت بیمه است و این انسجام به دلیل شناخت عمیق او از صنعت و افراد شکل گرفت. در حدود دو سالی که همتی در صنعت بیمه حضور دارد آرامش به صنعت بازگشته است و روند اصلاحات به آرامی پیگیری می شود . هرچند برخی نقدهایی را به این عملکرد چراغ خاموش وی در صنعت بیمه مطرح می کنند اما برآیند مثبت این عملکرد سبب خوش نامی وی شده است .

از سوی دیگر در کنار نام وی از افرادی برای حضور در صنعت بیمه نام برده می شود که سابقه مشخصی در صنعت بیمه ندارند. فاصله و عدم شناخت عمیق از این صنعت یکی از چالشهایی است که با انتخاب صحیح افراد می توان به راحتی از آن عبور کرد.

سوال همه منتقدین انتصاب مدیری فاقد تجربه لازم و کافی در عرصه بیمه این است که آیا قرار است که دوباره به روزهایی بازگردیم که این صنعت در پی حضور افراد ناآشنا و غیر متخصص ریسک های فراوانی را متحمل شد؟

در این میان از بعضی گزینه های احتمالی هم سخن به میان آمده است .


غلامرضا دلشادی یکی از گزینه های احتمالی مطرح است. نامبرده مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه شهید بهشتی است . وی پیش از این معاونت مالی و اداری سازمان بازنشسگی، سازمان ایرانگردی و جهانگردی، سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضائیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است .


علی فتحعلی عضو هیات مدیره بانک دی یکی دیگر از گزینه ها است . وی دارای نامی آشنا در صنعت بیمه است و هرچند برخی تلاش می توانند که مشکلات شرکت بیمه دی در گذشته را منتسب به وی عنوان کنند اما با مرور تاریخچه حضورش در شرکت بیمه دی می توان متوجه شد که مشکلات این شرکت به عملکرد مدیریتی وی ارتباطی ندارد. پس از فتحعلی  بیمه دی حدودا نه ماه با سپری اکبری اداره شد و پس از آن فرامرز فتح نژاد مدیرعامل بیمه دی شد. قرارداد بیمه درمان كانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با قیمت حدود 6000 تومان یکی از بی سابقه ترین قراردادهای درمانی در آن زمان بود که مشکلات بیمه دی از آنجا آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد.

پس از افزایش نارضایتی ها ازخدمات بازنشستگان که مورد انتقاد كانون عالی بازنشستگان قرار گرفته بود وبرخی بیمارستان های خصوصی نیز به دلیل عدم دریافت مطالبات خود اقدام به قطع یكجانبه همكاری كرده بودند "مرتضی علی حسینی" از فعالان حوزه درمان و بیمه كشورجایگزین فتح نژاد به عنوان مدیرعامل بیمه دی شد.

بازگشت به بررسی سوابق فتحعلی نشان می دهد که او شرکت بیمه آرمان را نیز  با حمایت سهام دارانش راه اندازی کرد . در سالهای بعد و در پی اختلاف با سهام داران این شرکت در اوایل سال 1395 نامبرده با ارسال نامه ای به رئیس هیات مدیره و بیمه مرکزی از این شرکت استعفا داد. موضوعی که برخی آن را عزل مطرح می کنند .در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار رازپول قراردارد دلایل استعفا برای رئیس هیات مدیره و بیمه مرکزی نوشته بود و خروج منابع شرکت توسط سهامداران و عدم بازگشت آن اصلی ترین دلیل استعفای نامبرده بوده است. البته علی فتحعلی در بیمه البرز هم دارای سوابق مدیریتی است.


از امیرحسین طاهری نیز به عنوان یکی دیگر از گزینه های رئیس کلی بیمه مرکزی نام برده می شود. او در زمان محمد خان مدیرکل حراست وزارت اقتصاد بود . وی پیش از این نیز در بیمه مرکزی حضور داشته است و عملکرد شاخصی از وی در این دوران عنوان نمی شود.

انتصاب وی در بیمه مرکزی با امضای نوروز کهزادی بوده است . رییس کل وقت بیمه مرکزی ایران نامبرده را به سمت سرپرست معاونت نظارت بیمه مرکزی منصوب کرده بود.

طاهری عضو هیات علمی دانشگاه امور اقتصادی و دارایی بود و در حوزه معاونت اول ریاست جمهوری دولت قبل نیز مشغول به کار بوده است. وی مدرس دانشگاه خوارزمی است.



غلامرضا سلیمانی یکی دیگر از گزینه هااست .

او دارای مدرک تحصیلی دکترای حسابداری از دانشگاه تهران است

سوابق اجرایی او عبارتند از : مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری غدیر، نایب رئیس هیئت مدیره شركت گروه گسترش نفت و گاز پارسيان،مدير عامل سرمايه گذاري تدبير،مدير عامل گروه توسعه اقتصادي تدبير،عضو هيات مديره شستا،رييس هيات مديره بانک پارسيان،رییس سازمان تامین اجتماعی و عضو هيات علمي دانشگاه الزهرا

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود