امروز: سه شنبه، 29 اسفند 1402
10/13 1396


گروه بازارپول - مدیرعامل بانک ملی ایران با اعلام جزئیات طرح ویژه مسکن این بانک که به منظور کمک به خانه دار شدن مردم عملیاتی می شود، گفت: این طرح از فردا در همه شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور قابلیت اجرا شدن دارد.

به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، محمد رضا حسین زاده در مراسم رونمایی از طرح ویژه مسکن بانک خود با بیان این که بانک ملی ایران تلاش می کند با ارائه این طرح، مشکل بخشی از مردم را که آرزوی خانه دار شدن دارند حل کند، افزود: دریافت این تسهیلات منافاتی با دریافت تسهیلات قبلی از بانک ملی ایران یا سایر بانک ها برای خرید یا ساخت مسکن ندارد.

وی اظهار کرد: در طرح شماره یک بانک ملی ایران، متقاضیان می توانند با سپرده گذاری هر182 میلیون ریال، به ازای هر یک ماه ماندگاری، یک برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن دریافت کنند که هر برگ اوراق قابلیت تبدیل شدن به پنج میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 17.5 درصد را دارد.

حسین زاده ادامه داد: در این طرح به مبلغ سپرده مشتریان 10 درصد سود سالیانه تعلق می گیرد.


مدیرعامل بانک ملی ایران با تشریح طرح شماره دو تسهیلات مسکن گفت: در این طرح متقاضیان با سپرده گذاری هر 223 میلیون ریال، در مرتبه نخست به ازای سه ماه ماندگاری یک برگ اوراق و پس از آن ماهیانه یک برگ اوراق دریافت خواهند کرد، اما نرخ سود سپرده در این طرح 12 درصد است.


به گفته وی، حداقل مانده تعیین شده برای افتتاح حساب در هر دو طرح، 160 میلیون ریال و سقف اقساط این تسهیلات حدود 10 میلیون ریال در ماه است.

حسین زاده در ادامه با بیان این که هر یک برگ اوراق گواهی مسکن معادل پنج میلیون ریال تسهیلات است، اظهار کرد: مشتری می تواند پس از دوره های مشخص، اوراق خود را به صورت تسهیلات از بانک دریافت کرده و یا اصل اوراق را با نرخ روز در فرابورس معامله کند.

به گفته وی، این طرح علاوه بر این که قدرت تهیه مسکن را میان عموم جامعه افزایش داده و به رونق بازار کمک می کند، نرخ اوراق گواهی مسکن را نیز تعدیل خواهد کرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در پاسخ به این سوال که وثیقه مورد نیاز برای این تسهیلات چیست، گفت: به صورت طبیعی می توان سند خانه را به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار داد، اما بنا به شرایط، این موضوع قابل تغییر است.


حسین زاده افزود: سقف تسهیلات انفرادی در تهران به ازای هر نفر 600 میلیون ریال به همراه 100 میلیون ریال تسهیلات جعاله است و زوجین می توانند تا سقف یک میلیارد و 100 میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کنند.


وی اظهار کرد: سقف تسهیلات مسکن بانک ملی ایران در مراکز استان و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت برای زوجین 800 میلیون ریال و در سایر مناطق شهری 600 میلیون ریال است. همچنین سقف میزان تسهیلات جعاله در این مناطق همچنان 100 میلیون ریال است.

مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به این که دوره بازپرداخت این تسهیلات حداکثر 12 سال و دوره بازپرداخت تسهیلات جعاله حداکثر 3 سال است، ادامه داد: اوراق گواهی حق تقدم مسکن بانک ملی ایران از تاریخ صدور به مدت دو سال اعتبار دارند و حداکثر یک ماه پس از پایان مهلت انقضای اوراق، امکان دریافت تسهیلات مسکن از طریق شعب بانک میسر است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود