امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
10/13 1396


گروه سایبان- دبیرکل سندیکای بیمه گران در آخرین جلسه شورای عمومی سندیکا گزارشی از پیگیریهای صورت گرفته در خصوص موضوعات بیمه ای لایحه بودجه سال 97 دولت ارائه کرده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در آخرین همایش بیمه و توسعه که آذر ماه امسال برگزار شد اعلام آمادگی کرد که مجلس هم در این زمینه آماده همکاری است . در چهار سال گذشته هم علی طیب نیا وزیر اقتصاد وقت ظاهرا وعده این موضوع را داد و کرباسیان وزیر اقتصاد فعلی هم اظهار کرده که در این زمینه تلاش خواهد کرد. رئیس کل بیمه مرکزی هم اظهار می کند که حذف این مالیات به ایجاد انگیزه برای خرید مردم کمک می کند و مدیران عامل شرکت ها هم دائما در ذم این موضوع صحبت می کنند. بنابراین در چنین فضایی سوال اینجاست در شرایطی که همه ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز در این حوزه آماده همکاری اند چرا حذف مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه واردپنجمین سالی شده است که مسئولین وعده حذف آن را می دهند!

به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی سندیکای بیمه گران، سیدمحمد علیپور با اشاره  به  دیدارها و پیگیریهای صورت گرفته طی دو هفته گذشته، از دیدار با علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد و اعلام داشت: علاوه بر دیدارهایی  با بعضی اعضای کمیسیون  اقتصادی مجلس طی دیداری  با رئیس مجلس دیدگاه  اعضای سندیکا درخصوص حذف مالیات ارزش افزوده منعکس شد.

وی قول مساعد برای پیگیری نظرات کارشناسی سندیکا مبنی بر جلوگیری از حذف معافیت خدمات بیمه ای از پرداخت مالیات ارزش افزوده در پیشنهاد ارائه شده از طرف دولت را دادند و در پی این رایزنیها مکاتبات لازم با رئیس مجلس، وزیر امور اقتصادی و دارایی و روسای کمیسیون های مربوطه نیز انجام شد.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط اقتصادی و اراده بوجود آمده در مجلس برای کاهش هزینه های عمومی اقشار مختلف جامعه ، با حذف مالیات ارزش افزوده و به تبع آن کاهش هزینه های خرید بیمه نامه  گامی در راستای توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه برداشته شود.

همچنین در ادامه جلسه شورای عمومی، عبدالمحمود ضرابی نائب رئیس  شورای عمومی سندیکا، ازپیگیریهای بعمل آمده و مذاکرات صورت گرفته با مدیران ارشد سازمان امورمالیاتی کشور درخصوص بخشودگی بخشی از جریمه دیرکرد مالیات ارزش افزوده شرکتها و توافقات اولیه صورت گرفته گزارشی ارائه داد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود