امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
10/6 1396

 گروه سایبان - هنوز یک سال از حضور مدیرعامل جدید بیمه تعاون در این شرکت نگذشته است که باردیگر اختلاف نظرهای مدیریتی در این شرکت بالا گرفته است. بیمه تعاون پس از حبیب محمدی و کاوه از ابتدای سال جاری با یونس مظلومی به عنوان مدیرعامل به فعالیت های خود ادامه می دهد اما ظاهرا برخی از سهام داران با این مدیر خود نیز به اختلاف نظر برخورد کرده اند.

مظلومی پس از خداحافظی از بیمه رازی به بیمه تعاون دعوت شد و حالا یکی از سهام داران بیمه تعاون اعلام کرده است که برخی از سهام داران این شرکت امروز با تجمع در دفتر مدیرعامل شرکت خواستار بازگشت اتوبوس مدیران بیمه رازی به این شرکت شده اند . این گروه از سهام داران به حضور مدیران بیمه رازی که پس از حضور محمود امراللهی از این شرکت تعدیل شده اند و در بیمه تعاون دعوت به کار شده اند اعتراض دارند و این حرکت را سبب ایجاد تیم های مدیریتی می دانند و نگران هستند.

همچنین این افراد مطرح کرده اند که مدیرعامل باید کنار رود و برخی نیز به حقوق دریافتی مدیرعامل این شرکت اعتراض کرده اند .همچنین اعتراضاتی نیز در خصوص عضویت جواد سهامیان در هیات مدیره بیمه تعاون و حضور وی در شرکت بیمه کارآفرین به صورت هم زمان مطرح شده است .


محمد ذوالفقاری رئیس هیات مدیره بیمه تعاون و نماینده بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از سهام داران بزرگ این شرکت در گفت و گو با خبرنگار رازپول در خصوص اتفاقات اخیر بیمه تعاون اذعان دارد که در حال حاضر مشکل خاصی بین سهام داران وجود ندارد . البته وی به این موضوع اشاره دارد که در بین سهام داران قبلی اختلافاتی مطرح بود و همین اختلافات باعث شد شرکت سال 1395 را بدون مدیرعامل سپری کند . اما از ابتدای سال جاری شرکت موفق شده یکی از مدیران حرفه ای را انتخاب کند و در ماه های گذشته و با حضور وی در این شرکت مباحث به خوبی پیش می رود.

ذوالفقاری اذعان دارد که ظاهرا برخی اختلافات که از قبل در هیات مدیره باقی مانده است و از سوی اقلیتی از سهام داران مطرح می شود و هنوز حل نشده است که به عنوان رئیس هیات مدیره از این گروه درخواست کردم تا طبق ضوابط قانون تجارت موارد خود را مکتوب کرده و به هیات مدیره تحویل دهند تا به عنوان رئیس کنم و در جلسات بررسی و پاسخ مقتضی ارائه شود.


رئیس هیات مدیره بیمه تعاون در پاسخ به اینکه آیا اختلافات فعلی با مجمع هفته آینده این شرکت و مباحث افزایش سرمایه ارتباط دارد اذعان کرد که بیمه تعاون باید به تعهد خود نسبت به مصوبه هیات وزیران در زمینه افزایش سرمایه عمل کند و سرمایه خود را به 150 میلیارد تومان برساند و البته بخشی از این بحث ها فرافکنی افرادی است که عزم چندانی به تحقق این رویداد مثبت ندارند.

 وی با اشاره به اینکه مجمع هفته آینده افزایش سرمایه از محل آورده نقدی نیست و از محل سود انباشته و اندوخته ها است اظهار امیدواری کرد که این مهم با موفقیت سپری شود .

ذوالفقاری در پاسخ به اینکه دریافتی های مدیرعامل یکی دیگر از موارد اعتراض این گروه از سهام داران است گفت که دریافتی مدیرعامل و سایر مدیران طبق روالی است که از قبل بوده و مطابق با جایگاه مدیریتی با سایر شرکت های بیمه است اما چنانچه نظری در این خصوص وجود داشته باشد می توان در این زمینه مذاکره کرد.


لازم به اشاره است که هیات مدیره بیمه تعاون را شركت تعاوني خدمات رفاهي كاركنان شاغل و بازنشسته بانك توسعه تعاون با نمايندگي جواد سهاميان مقدم، شركت سرمايه‌گذاري استان سيستان و بلوچستان با نمايندگي فرهاد شهركي، اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسكن فرهنگيان ايران با نمايندگي محمدرضا نظام‌آبادي، بانك توسعه تعاون با نمايندگي محمد ذوالفقاري و موسسه اعتباري ملل با نمايندگي سيدامين جوادي تشکیل می دهد.


عضویت هم زمان جواد سهامیان در هیات مدیره بیمه تعاون و بیمه کارآفرین به عنوان مدیر یکی از موضوعاتی است که در مرحله اول باید مورد حساسیت این موردحرفه ای باشد و در مرحله دوم باید از سوی بیمه مرکزی به عنوان نهاد نظارتی پیگیری شود. مسلما حساسیت و پیگیری نهاد ناظر در این زمینه می تواند اختلافات را کاهش دهد.

اما در خصوص به کارگیری مدیران فنی و میانی شرکت بیمه تعاون باید عنوان شود که رفت و آمدهای مدیران میانی از شرکتی به شرکت دیگر در شرایط فعلی صنعت بیمه که با کمبود نیروی متخصص رو به روست طبیعی است هرچند که این افراد باید طبق آیین نامه 90تائیدیه صلاحیت از بیمه مرکزی دریافت کنند.  برخی از مدیران بیمه سرمد به بیمه ما منتقل شده اند و برخی هم به بیمه رازی دعوت شده اند و طبق قانون مدیرعامل موظف به معرفی افراد ذی صلاح است و تائیدیه افراد کلیدی از سوی بیمه مرکزی ارائه می شود.


سوال اصلی این که آیا سهام داران بیمه تعاون حالا که به اذعان رئیس هیات مدیره به آرامش نسبی رسیده اند خواستار بازگشت به روزهای پرتلاطم قبل هستند؟ آیا با ایجاد اختلافات در شرکت باید یاس و ناامیدی را به بدنه شرکت نیز انتقال داد؟ آیا حقوق مدیران قبلا مورد توافق قرار نگرفته است ؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود