امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
10/5 1396

گروه سایبان - پورکیانی می گوید که بیمه ایران به سختی مدیریت می شود و نظام مالی این شرکت به هم ریخته است .


به گزارش رازپول، محسن پورکیانی مدیرعامل بیمه ایران در شورای هماهنگی با رسانه ها با بیان اینکه نرخ حق بیمه این شرکت در 8 ماهه ابتدای سال با 4 درصد رشد منفی همراه بوده است اذعان کرد که بخشی از این کاهش به دلیل خروج پرتفوی بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید از این شرکت است .

پورکیانی می گوید که بیمه ایران قرارداد 2 هزار میلیارد تومانی بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید را امسال ندارد و خروج این پرتفوی هم به دلیل عدم پرداخت حق بیمه این شرکت است. مدیرعامل بیمه ایران ادامه می دهد که در سال قبل بالغ بر 1500 میلیارد تومان خسارت از سوی بیمه ایران به این بیمه شدگان پرداخت شده در حالی که حق بیمه ای از این محل دریافت نشده است و پیش بینی می شود 500 میلیارد تومان هم خسارت معوق در این بخش وجود داشته باشد.


البته وی اذعان دارد که خسارت های بیمه ایران در همین مدت با رشد 19 درصدی همراه بوده و پیش بینی می کند که سهم بازار بیمه ایران به واسطه همین قرارداد کمی جابه جا شود.

پورکیانی کاهش پرتفوی بیمه ایران را نیز در مسیر افزایش توانگری شرکت عنوان می کند چراکه یکی از الزامات آیین نامه توانگری برای شرکت هایی با توانگری مالی پایین کاهش پرتفوی است .

این مقام مسئول در بیمه ایران اذعان دارد که توانگری مالی بیمه ایران برای سال مالی 95 سطح 4 است و تغییری نداشته است.


وی از تحقیق و تفحص از بیمه ایران استقبال می کند و اذعان دارد که با این تحقیق و تفحص مشکلات این شرکت نیز بررسی خواهد شد .پورکیانی می گوید که امروز پاسخ تحقیق و تفحص را آماده کردیم و در این گزارش اذعان شده است که مشکل زیان انباشته و بدهکاران بیمه ایران مشکلی ریشه ای است که از گذشته در بدنه شرکت باقی مانده است. رئیس هیات مدیره بیمه ایران می گوید که بخش عمده ای از مطالبات بیمه ایران دولتی و مربوط به بنیاد شهید است و با توجه به اینکه شرکت های دولتی نمی توانند از یکدیگر شکایت کنند این موضوع پیگیری مطالبات را با مشکل مواجه کرده است و این مشکلات نظام مالی بیمه ایران را بهم ریخته است .پورکیانی اذعان دارد که بیمه گذاران بزرگ حق بیمه پرداخت نمی کنند و یا بعضا اوراق مشارکتی که دو سال آینده در بازار نقد می شود را به بیمه ایران واگذار می کنند و این مسئله سبب شده بیمه ایران به سختی مدیریت شود. کار بیمه ایران به این ترتیب از سازوکار بیمه گری خارج شده و به دلیل ساختار دولتی نمی تواند همراهی نداشته باشد.


مدیرعامل بیمه ایران ادامه می دهد که عمده بدهی بیمه ایران به بیمارستان ها مربوط به بیمارستانهای متعلق به بنیاد شهید است که حق خود بنیاد حق بیمه ای پرداخت نکرده است و بیمه ایران نیز بیش از این توان همکاری ندارد .

 وی یکی از الزامات بیمه ایران را افزایش سرمایه این شرکت عنوان می کند و معتقد است که توانگری مالی فعلی شرکت نیازمند افزایش سرمایه است اما برنامه ای در این زمینه وجود ندارد.

وی به سرمایه اولیه بیمه ایران که حدود 2 میلیون تومان بوده و بخشی از آن از فروش اوراق قرضه به نانوایی های سنگکی تامین شده اشاره دارد و می گوید که از آن سال تاکنون دولت آورده نقدی به این شرکت نداشته و معمولا افزایش سرمایه ها با تجدید ارزیابی دارایی ها اتفاق افتاده است .

پورکیانی به تغییر ساختار و تشکیلات بیمه ایران هم اشاره دارد و اذعان دارد که در ساختار جدید اختیارات شعب افزایش خواهد یافت و تمرکز در مرکز از بین خواهد رفت.در این راستا شعب دارای سیستم نظارتی خواهند بود و به لحاظ مالی نیز دارای ترازنامه شده و ساختار مالی آنان جداگانه مورد ارزیابی قرار می گیرد .

62 درصد نیروی های بیمه ایران قراردادی اند. این نکته بخش دیگری از سخنان رئیس هیات مدیره بیمه ایران است و اذعان دارد که نیاز است که این نیروها که بعضا سابقه طولانی در بیمه ایران دارند نیز تعیین تکلیف شوند.


در این زمینه آزمون استخدامی بیمه ایران در نظر دارد که نیروهای جدیدی را به کار گیرد و همچنین نیروهای قدیمی شرکت را نیز تعیین تکلیف کند.

پورکیانی در این زمینه معتقد است که تعداد نیروهای قراردادی بیمه ایران افزایش یافته است و این در حالی است که قراردادی ها نمی توانند در پست ای مدیریتی قرار گرفته و در برخی موارد چک امضا کنند بنابراین نیاز است که با این آزمون در این زمینه تکلیف این افراد ک بعضا سال ها در این شرکت حضور داشته اند تعیین تکلیف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیاز است تا در زمنیه فعالیت دفاتر خارج از کشور بیشتر کار کنیم می گوید که دفاتر خارج از کشور 5درصد آمار عملکرد بیمه ایران را به خود اختصاص داده بودند در حالی که این رقم در حال حاضر به یک درصد رسیده است.


وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص زیان قراردادهای درمان و عدم واریز حق بیمه ها از سوی طرف های قرارداد و بازگشت به روش صندوقی در بیمه های درمان می گوید که اجباری برای فروش بیمه های درمان در کار نیست و اگر این قرارداد برای صنعت بیمه زیان ده است بهتر است که از پرتفوی صنعت خارج شود.

وی در پاسخ به تامین کسری صندوق بازنشستگان بیمه ایران نیز اذعان دارد که با اختصاص 97 میلیارد تومان در سال 1395 این مشکل مرتفع شد و

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود