امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
09/29 1396

 


گروه سایبان - در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی در پاسخ به خبرنگار رازپول در خصوص علت راه اندازی سامانه پاسخگویی و ارتباط آن با افزایش تقلبات بیمه ای اظهارداشت: سامانه پاسخ گویی بیمه مرکزی با توجه به بخشنامه  دولت به تمامی دستگاه ها بر مبنای حقوق شهروندی و راه اندازی  میز خدمت الکترونیک تجهیز شده است  تا مردم بتوانند به راحتی مسائل خود را با واحدهای در حال فعالیت در کشور مطرح کنند.


همتی با بیان اینکه علاوه بر سامانه استعلام اینترنتی بیمه مرکزی این سامانه تجهیز شده است اضافه کرد که  برای پاسخگویی به مردم در بیمه مرکزی سامانه ای وجود داشت اما سامانه جدید پیشرفته تر است و امکان پیگیری سیستماتیک شکایت های مردمی وجود دارد .

وی این نکته را هم تائید کرد که این سامانه می تواند در جهت کنترل تقلبات باشد و خاطرنشان کرد: به هرحال میزان تقلبات نسبت به گذشته افزایش یافته و این سامانه به مردم کمک می کند تا درستی بیمه نامه ها و خسارت های خود را پیگیری کنند؛ همچنین در این سامانه نظرسنجی تعبیه شده و مردم می توانند نحوه پاسخگویی بیمه مرکزی را در بخش نظرسنجی منعکس کنند.


رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به اینکه با توجه به حجم صدور بیمه نامه در کشور آیا این مرکز توانایی پاسخ گویی به شکایت های مردمی را دارد گفت که گسترش شبکه نمایندگی بیمه باعث شده تا میزان نارضایتی های مردمی نیز به نسبت افزایش پیدا کند و افراد می توانند نارضایتی ها و شکایات خود را به سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی منعکس کنند؛ البته این سامانه به طور هوشمند توسعه پیدا خواهد کرد و در آینده سوالات تکراری به طور سیستمی پاسخ داده خواهد شد. همتی گفت: ما اهداف متعددی برای راه اندازی این سامانه پیش بینی کرده ایم و امیدواریم بتدریج به این اهداف برسیم.


راه اندازی کد یکتا برای بیمه نامه های آتش سوزی و باربری

همتی در پاسخ به سوالی درباره برنامه زمان بندی برای توسعه کد یکتا به سایر بیمه نامه ها گفت: از مهرماه سال جاری کد یکتا برای بیمه نامه های شخص ثالث راه اندازی کرده ایم و برنامه داریم تا اواسط سال آینده کد یکتا را برای بیمه نامه های باربری و آتش سوزی راه اندازی کنیم.

وی درباره اینکه استفاده از کد یکتا تا چه اندازه از میزان تقلبات بیمه نامه های ثالث در استان ها کاهش یابد، گفت: هر فردی که بخواهد بیمه نامه شخص ثالث صادر کند باید وارد سیستم بیمه مرکزی شده و کد یکتا بگیرد و کد یکتا را بر روی بیمه نامه چاپ کند؛ در صورتی که هر مشکلی در این رابطه وجود داشته باشد، بیمه نامه صادر نمی شود.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: ما به دنبال الکترونیکی کردن تمامی مسائل هستیم تا از این راه همه مسائل قابل پیگیری باشد؛ در حال حاضر ۶۵ میلیون بیمه نامه در سال صادر و ۳۵ میلیون خسارت پرداخت می شود و برای توسعه شبکه نظارت و کنترل، هم از نظر افزایش نیروی انسانی و هم بخش سخت افزاری آمادگی داریم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود