امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/26 1396

 

گروه سایبان - پالایشگاه ها برای بیمه تاسیسات و مواد خود چقدر هزینه کردند؟


گزارشات شش ماهه نشان می دهد که موجودی فرآورده های ساخت شده در جریان ساخت، قطعات یدکی، مواد شیمیایی و موجودی مواد اولیه شرکت پالایش نفت شیراز به مبلغ یک هزارو 678 میلیارد ریال به صورت تمام خطر تحت پوشش بیمه ای جامع نزد بیمه ایران قرار گرفته است. 


همچنین این شرکت کلیه ماشین آلات و ساختمان های پالایشگاه به ارزش 322 میلیون دلار با نرخ تسعیر 33.570 ریال معاول 10 هزارو 810 میلیارد ریال را نزد بیمه ایران تحت پوشش بیمه ای تمام خطر قرار داده است. 


البته این شرکت اعلام کرده است که بابت حق بیمه جامع تاسیسات پالایشگاه 190 میلیون تومان به شرکت پالایش پخش فرآورده های نفتی ایران پرداخت کرده است .موجودی انبار این شرکت نیز به 473 میلیارد تومان بالغ می شود.


همچنین گزارشات شش ماهه بیانگر این است که موجودی مواد و کالای پالایش و پخش نفت تبریز به مبلغ 203 میلیون دلار برابر 657 میلیارد تومان نزد بیمه ایران بیمه دارد . این در حالی است که موجودی کالاهای امانی این شرکت 251 میلیارد تومان و سایر موجودی ها شامل نفت خام و ...103 میلیارد تومان است .

البته صنایع پتروشیمی تخت جمشید هم برای موجودی بیش از 40 میلیارد تومانی خود از بیمه ایران معین بیمه تمام خطر خریداری کرده است این شرکت دارایی های خود را تا ارزش 145 میلیون یورو در این شرکت بیمه کرده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود