امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/8 1396

گروه سایبان - مدیرعامل بیمه حافظ به تازگی توضیحاتی را در خصوص فعالیت های 6 ماهه این شرکت ارائه کرده است .

مدیرعامل بیمه حافظ به تازگی اعلام کرده است که پرتفوی این شرکت را در رشته شخص ثالث بیش از 12 درصد کاهش داده است . عطایی اعلام کرده است که سهم شخص ثالث از حدود 60 درصد در پرتفوی این شرکت به حدود 48 درصد رسیده است و موتور سیکلت و خودروهای بیش از 10 سال سابقه ساخت از این ترکیب حذف شده اند .همچنین در ترکیب جدید پرتفوی بیمه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر وارداتی جایگزین شده و ضریب خسارت قراردادها بررسی می شود و مجموعا این موارد سبب کاهش 10 درصدی ضریب خسارت سهم نگهداری شرکت در شش ماهه ابتدای سال شده است .
البته عطایی اذعان دارد که افزایش درآمد سرمایه گذاری های این شرکت به دلیل واریز وجوه افزایش سرمایه و نگهداری آن در حساب بانکی است که به آن سود تعلق گرفته است .

لازم به اشاره است که سرفصل مطالبات از بيمه گذاران و نمايندگان ، مطالبات از بيمه گران و بيمه گران اتکايي و ساير حساب ها و اسناد دريافتني شامل مبلغ 47.890 ميليون ريال و پيش پرداخت ها  مبلغ 3.563 ميليون ريال اقلام سنواتي مي باشد. 
همچنین مبلغ 72.194 ميليون ريال مطالبات از شرکت هاي پديده تجارت انشان ، اکسون سور کيش و آروشا پارس کيش مربوط به مشارکت و سرمايه گذاري با شرکت هاي مذکور بوده که عليرغم خاتمه قراردادها از بازپرداخت وجوه امتناع ورزيده اند .

همچنین با توجه به عدم فعاليت شرکت بازرگاني توسعه بازار حافظ و عدم دسترسي به صورت هاي مالي و اطلاعات شرکت مذکور قابليت بازيافت سرمايه گذاري در سهام شرکت مزبور به مبلغ 1.430 ميليون ريال و مطالبات سنواتي آن به مبلغ 5.755 ميليون ريال محرز نیست.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود