امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/1 1396

گروه سایبان - حاشیه های همایش بیست و چهارم بیمه و توسعه از هم اکنون شکل گرفت است .

دبیرخانه همایش بیمه و توسعه اعلام کرده است که با دریافت 137 مقاله شاهد مشارکت قابل توجه ارائه دهندگان مقالات به این همایش است.

این در حالی است که تعداد مقالات همایش های بیمه و توسعه حدودا با همین تعداد پیش رفته است . همایش بیمه و توسعه در همایش بیست و دوم تعداد 135 مقاله و در همایش بیست و سوم تعداد 129 مقاله را دریافت کرده است .

روابط عمومی پژوهشکده بیمه اعلام کرده است که در نشست کمیته علمی همایش 24 که امروز با حضور اعضای این کمیته برگزار و وضعیت 57 مقاله برای ورود به بیست و چهارمین همایش بررسی شد.

این موارد در حالی اعلام می شود که برخی از مشارکت کنندگان در همایش در تماس با رازپول از نحوه دریافت این مقالات ابراز نارضایتی کرده اند . این مشارکت کنندگان ابراز دارند که مقالات علمی مشارکت کنندگان در حالی به دایره پوسترها انتقال پیدا می کند که اعضای کمیته علمی مقاله قابل ارائه دارند!

این مشارکت کننده با انتقاد از عملکرد پژوهشکده در این زمینه اذعان دارد که حضور مقاله اعضای کمیته علمی همایش در بین مقالات قابل  ارائه مفهومی ندارد و کمتر در همایش ها دیده می شود.

بر این اساس این پرسش باقی می ماند که آیا قرار است مقاله اعضای کمیته علمی در بین مقالات برترین ها هم دیده شود؟آیا  داوران می توانند خود از مشارکت کنندگان باشند و این موضوع به اعتبار همایش آسیبی وارد نمی کند؟

این در حالی است که  امیر صفری دبیر این همایش اعلام کرده است که سعی در آن است که مقالات ارائه شده با گرایش کاربردی و صحت علمی انتخاب شوند و دقت لازم برای انتخاب مقالات دارای کیفیت لازم برای اثر‌گذاری همایش در صنعت بیمه حائز اهمیت است. وی افزود: به همین علت، مقالات همایش در دو نوبت توسط 5 داور مورد ارزیابی قرار گرفتند که پس از انجام داوری ها برای تصمیم گیری نهایی، در کمیته علمی همایش مورد بحث قرار گرفتند. اکثر داوران مقالات را اعضای کمیته علمی همایش شامل می شوند و نهایتاً مقالات انتخابی بر اساس روش امتیازدهی انتخاب می شوند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود