امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
09/1 1396

گروه سایبان - شورايعالی بیمه در اجراي ماده 17 قانون تأسیس بیمه مرکزي ایران و بیمه گري، در جلسه 26 شهریور 96  آیین نامه « ضوابط مربوط به بیمه مشترك »  را مشتمل بر 12 ماده و 3 تبصره تصویب کرد.


به گزارش رازپول ، آیین نامه ضوابط مربوط به بیمه مشترک از ابتدای سال 1397 در حالی به اجرا در می آید که بیمه مرکزی دائما در حال بروز رسانی جدول قبولی و واگذاری اتکایی است . بر اساس و با توجه به ضوابط این مسئله معلوم نیست که اجرای آیین نامه بیمه مشترک چگونه و با چه مکانیسمی قرار است که اجرایی شود .


از دیگر موارد در این آیین نامه ماده 6 است که اذعان دارد مؤسسات بیمه مستقیم مناطق آزاد تجاري- صنعتی ج.ا.ایران با رعایت ماده 3 مقررات تاسیس و فعالیت مؤسسات بیمه در مناطق آزاد تجاري- صنعتی ج.ا.ایران و مشروط به رعایت ضوابط این آیین نامه فقط میتوانند عضو یا راهبر بیمه مشترك مربوط به موضوعات یا موارد بیمه موجود در مناطق آزاد تجاري- صنعتی ج.ا.ایران باشند. این در حالی است که در برخی مواقع وضعیت سهام داری این شرکت ها با شرکت های مناطق اصلی گرده خورده است .


در ماده 7 این آیین نامه آمده است  مؤسسات بیمه مستقیم موظفند از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین نامه حساب مربوط به عملیات بیمه مشترك با راهبر را طبق نمونه اي که بیمه مرکزي ابلاغ خواهد کرد، ثبت نمایند.


در ادامه متن کامل این آیین نامه را خواهید خواند.



فایل
پی دی اف آیین نامه
97.pdf [حجم: 182.44 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 44)
مشاهده آنلاین فایل: 97.pdf  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود