امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/22 1396

گروه سایبان - هـر کدام از اعضای باند کــلاهبـــــرداری از شرکت‌های بیمه نقش خاصی برعهده داشت.

 

به گزارش همشهری، یکی که مربی بدنسازی بود با پتک استخوان‌های دیگری را که قرار بود نقش مصدوم را بازی کند می‌شکست.

يكي ديگر نقش راننده خاطي را ايفا مي‌كرد و آخرين عضو باند نيز مدارك لازم را جعل مي‌كرد و به اين ترتيب كلاهبرداري ميلياردي از شركت‌هاي بيمه رقم مي‌خورد.به گزارش همشهري، اعضاي اين باند كه تا حالا به كلاهبرداري 2.5ميليارد توماني از شركت‌هاي بيمه اعتراف كرده‌اند با زيركي يك قاضي و تلاش كارآگاهان اداره 13پليس آگاهي تهران دستگير شدند.

ماجرا از اين قرار بود كه اواسط شهريور مردي به شعبه 5بازپرسي در دادسراي ناحيه 16تهران رفت تا قاضي حكم دريافت ديه در پرونده‌اش را صادر كند. او مدعي بود كه در جريان تصادفي در اتوبان آزادگان به‌شدت آسيب ديده و مدتي را در بيمارستان گذرانده است. بازپرس قاضي‌زاده اما هنگام بررسي مدارك موجود در پرونده به ماجرا مشكوك شد.

به‌نظر مي‌رسيد كه برخي از مدارك جعل شده‌اند و با دستور وي جوان 25ساله كه حسن نام دارد و دو جواني كه همراهش بودند دستگير شدند و پرونده آنها براي بررسي‌هاي بيشتر در اختيار اداره 13پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

مجرمان سابقه‌دار

كارآگاهان در بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه متهمان با جعل مدارك پزشكي قانوني قصد داشته‌اند از شركت بيمه كلاهبرداري كنند. در ادامه معلوم شد كه 3متهم دستگير شده، همگي مجرمان سابقه‌داري هستند كه پيش از اين نيز 6بار به جرم كلاهبرداري از شركت‌هاي بيمه با ايجاد تصادف ساختگي دستگير شده و به زندان افتاده بودند.

همه‌‌چيز از اين حكايت داشت كه آنها اعضاي يك باند حرفه‌اي هستند و بازجويي از متهمان ادامه يافت. اين سه جوان در ادامه به ده‌ها فقره پرونده‌سازي براي دريافت ديه از شركت‌هاي بيمه اعتراف كردند و به اين ترتيب همدستان آنها نيز يكي بعد از ديگري شناسايي و دستگير شدند.

    شگرد وحشتناك

كارآگاهان در بررسي‌هاي خود متوجه شدند كه اعضاي اين باند براي فريب شركت‌هاي بيمه از دو شگرد مختلف استفاده مي‌كردند. نخستين شگرد آنها جعل مدارك بود. متهمان اعتراف كردند در 18پرونده توانسته‌اند با جعل كروكي، گزارش پليس و همچنين گزارش پزشكي قانوني و ارائه اين مدارك جعلي به مراجع قضايي حكم پرداخت ديه گرفته و مبالغ هنگفتي از شركت‌هاي بيمه كلاهبرداري كنند. براي اجراي اين نقشه، آنها خودرويي خريداري كرده و آن را بيمه مي‌كردند.

سپس با ارائه مدارك جعلي به دادسرا، مدعي مي‌شدند كه خودروي آنها در جريان يك تصادف باعث مجروح شدن عابر پياده شده است. پس از آن يكي نقش راننده را بازي مي‌كرد و ديگري نقش مصدوم را و به اين ترتيب موفق مي‌شدند از شركت‌هاي بيمه كلاهبرداري كنند.

شگرد دوم اعضاي اين باند اما دردناك و وحشتناك بود. آنها با شناسايي افراد بيكار و بي‌پول، از آنها به‌عنوان مصدوم استفاده مي‌كردند. اعضاي باند، فرد موردنظر را به خانه‌اي كه از قبل تهيه كرده بودند مي‌بردند و يكي از آنها به نام اميد كه مربي بدنسازي بود و به گفته خودش با نقاط مختلف بدن آشنايي كامل داشت، به وي آمپول بي‌حسي تزريق مي‌كرد. پس از آن نيز با پتك به جانش مي‌افتاد و بعضي از استخوان‌هايش را خرد مي‌كرد.


در ادامه فرد مصدوم به خياباني خلوت منتقل مي‌شد و يكي از اعضاي باند كه نقش راننده را بازي مي‌كرد پس از صحنه‌سازي با پليس تماس مي‌گرفت و مدعي مي‌شد كه تصادف كرده است. با حضور مأمور پليس، گزارش و كروكي تهيه و مصدوم به پزشكي قانوني و از آنجا به بيمارستان منتقل و پرونده‌اش نيز براي دريافت ديه به دادسرا فرستاده مي‌شد.

در پايان نيز 30درصد مبلغ ديه به‌عنوان دستمزد به وي پرداخت مي‌‌شد. به گفته سرهنگ حميدرضا ياراحمدي، سرپرست پليس آگاهي تهران، اعضاي باند اعتراف كرده‌اند كه تا‌كنون دو نفر را با اين شگرد مجروح كرده و از بيمه پول گرفته‌اند كه با اعترافات آنها يكي از اين افراد كه در بيمارستان بستري و قرار بود ديه 390ميليون توماني دريافت كند بازداشت شد.

وي ادامه داد: متهمان براي اينكه لو نروند مدارك شناسايي معتادان را خريداري كرده و هر بار خود را با هويتي جعلي معرفي مي‌كردند. با دستگيري آنها معلوم شد كه يكي از متهمان با گروهي كه در شهرستان كاشان با همين شگرد از شركت‌هاي بيمه كلاهبرداري مي‌كردند رابطه داشته و با اعترافات او اين گروه دو نفره نيز در كاشان دستگير شدند.

سرهنگ ياراحمدي گفت: تاكنون 25فقره از تصادفات ساختگي توسط اين باند 12نفره شناسايي شده كه ارزش مالي آن بيش از 2.5ميليارد تومان است و تحقيقات براي كشف ديگر جرايم احتمالي آنها ادامه دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود