امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/15 1396

گروه سایبان - محمود امرالهی  مدیرعامل اسبق بیمه ایران که در مراسم بزرگداشت این شرکت امروز لوح تقدیر دریافت کرده است ، دومین شرکت بیمه ای را که مسئولیت مدیریت عاملی آن را پذیرفته است زیان ده اعلام کرد، بیمه ایران با1600 میلیارد تومان و بیمه رازی با 8 میلیارد تومان زیان انباشته!



به گزارش رازپول ، محمود امراللهی در نامه ای به بورس سود سال 1395 بیمه رازی را تلویحا موهوم خوانده و آن را زیان ده اعلام کرده است ؛ زیانی که به دوره مدیریت یونس مظلومی در این شرکت مربوط می شود.


این دومین حضور وی در شرکت های بیمه ای است که منتج به استخراج زیان از صورت های مالی می شود.

زیان انباشته بیمه رازی  برای سال مالی 1395 پس از تعدیل در صورت های مالی حسابرسی نشده این شرکت بیش از 8 میلیارد تومان عنوان شده است .بنابراین این پرسش مطرح است که آیا این شگرد مدیریتی این مدیر بیمه ای دارای ریشه های کاری در بیمه مرکزی است ؟


داستان به نامه ای بازمی گردد که محمود امرالهی برای اداره نظارت بر ناشران بورسی ارسال کرده است و در آن اذعان داشته که با عنایت به انتشار صورت های مالی میان دوره ای منتهی به 31 شهریور سال جاری تعدیل سنواتی مربوط به سال مالی 1395 شامل احتساب مبلغ 8.8 میلیارد تومان ما به التفاوت افزایش سهم صندوق تامین خسارت های بدنی از 3 درصد حق بیمه های صادره به 8 درصد طبق بند الف ماده 24قانون شخص ثالث و مبلغ 376 میلیون تومان بابت ابلاغ قانونی افزایش  سهم قطعی نیروی انتظامی بر اساس قانون بودجه سال 1395 و مبلغ 5.4 میلیارد تومان بابت دریافت صورت  حساب های اصلاحی منظور توسط بیمه مرکزی که مربوط به سنوات قبل بوده ولی با انجام اصلاحات زیر ساختی بیمه مرکزی در سه ماه نخست سال 96، صورت حساب های اصلاحی در مرداد سال 96 ابلاغ شد، لذا تبدیل سود انباشته سال 1395 به زیان پس از اعمال تعدیلات غیر قابل پیش بینی به شرح فوق بوده است .


وی در ادامه افزوده است که  سایر درآمد های بیمه ای به مبلغ 11.3 میلیارد تومان عمدتا شامل وصول مبلغ 9 میلیارد تومان بابت اخد سهم دیرکرد در پرداخت حق بیمه های صادره لیزینگ رایان سایپا در سال 96 بوده و مبلغ یکصد میلیون تومان نیز بایت سهم شرکت از فروش فیلم سینمایی تیک اف است .


بررسی صورت هالی مالی بیمه رازی در دوره منتهی به 12 اسفند سال گذشته نشان می دهد که امضای یونس مظلومی ذیل این اسناد نیست و تنها بهمن یزدخواستی، حسن عدل خواه،علی اکبر دیلمانی زاده،افشین تیرداد و فرهاد خالقی آن را به امضا رسانده است و امضای دو مدیرعامل این مجموعه یعنی محمود امراللهی و یونس مظلومی مدیران عامل فعلی و سابق در ذیل این اسناد نیست.


 بنابراین نشان دادن سود موهوم در سال مالی گذشته متوجه چه کسانی است ؟


فرهاد خالقی در مجمع 31 تیر ماه این شرکت اذعان کرده بود در خصوص اعمال 5درصد سهم صندوق تامین خسارت های بدنی نظر حقوق دان سندیکای بیمه گران ایران در خصوص مفاد تبصره 3 ماده 18 همان قانون که مستندا به نرخ نامه که باید به تصویب شورای عالی بیمه برسد اشاره دارد و با توجه به عدم ابلاغ نرخ نامه مذکور توسط شورای عالی بیمه ، شرکت نسبت به اعمال سهم صندوق طبق قانون قبل اقدام کرده است .

همچنین در ادامه این نامه اعلام شده است که بابت جریمه دیرکرد از شرکت لیزینگ رایان سایپا 9 میلیارد تومان در سال جاری دریافت شده که در سرفصل سایر درآمدهای بیمه ای نشسته است . پرسش اصلی اینکه بیمه رازی طبق صورت های مالی سال گذشته بالغ بر 528 میلیارد تومان طلب از بیمه گذاران و نمایندگان دارد و چرا از این بدهکاران جریمه دیرکرد دریافت نکرده است!؟


از سوی دیگر شناسایی درآمد از محل فروش فیلم تیک اف با کدام بخش آیین نامه سرمایه گذاری مطابقت دارد ؟

توضیحات امراللهی در حالی منتشر شده است که سخنی از آثار مالی خسارت دکل شرکت ملی حفاری ایران که ظاهرا با حمایت این شرکت  در سال جاري تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته به میان نیامده است .آیا این دکل از پوشش اتکایی مناسب برخوردار بود؟  


تماس ما برای اخذ توضیحات وی در این زمینه ها بی پاسخ ماند .اما رازپول از دریافت توضیحات وی استقبال می کند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود