امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
08/13 1396


گروه سايبان- مدیر عامل شرکت بیمه رازی با معرفی محصول تازه این شرکت در حوزه بیمه های عمر و سرمایه گذاری با عنوان «بیمه آینده ساز»، توسعه فروش بیمه های زندگی را راه موثری برای اشتغالزایی دانست.

به گزارش رازپول، محمود امراللهی امروز در همایش بین المللی فروش خدمات بیمه که در آن برایان تریسی فروشنده و سخنران معروف جهان به تدریس پرداخت، با اشاره به این که هر کانادایی ۵ فقره، هر ژاپنی ۴٫۲ فقره و هر هندی ۲ فقره بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری دارد، گفت: متاسفانه این رقم در ایران بسیار بسیار کم است.

او ادامه داد: سال گذشته ۳۷۰۰ میلیارد تومان بیمه زندگی در کشور ما فروخته شده و گفته می شود حدود ۱۴ میلیون نفر در ایران بیمه نامه عمر دارند که کمتر از ۲۰ درصد کل جمعیت کشور را شامل می شود.

امراللهی با بیان این که اگر هر ایرانی یک بیمه نامه عمر با حق بیمه متوسط ۵۰ هزار تومانی در ماه داشته باشد، رقمی معادل ۳ هزار میلیارد تومان در ماه را عاید اقتصاد کشور می کند، اظهار کرد: اگر متوسط سرمایه لازم برای ایجاد یک فقره شغل ۱۰۰ میلیون تومان باشد، مشخص می شود که از محل جمع آوری این حق بیمه ها می توان سالانه دست کم ۳۶۰ هزار فقره شغل ایجاد کرد و این روند دقیقا در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی توسعه فروش بیمه های عمر را در گروی آشنایی بیشتر مردم با مزایای این بیمه نامه از طریق افزایش فعالیت نمایندگان شرکت ها دانست و خاطرنشان کرد: استراتژی بیمه رازی این است که پرتفوی شرکت متوازن شود و در این راستا برنامه ریزی کرده ایم که سهم بیمه های زندگی از پرتفوی شرکت در سه سال آینده به ۳۵ درصد برسد.

امراللهی فعال شدن کمیته بیمه زندگی این شرکت و برگزاری منظم جلسات آن را یکی از راهکاری موثر در این بخش دانست و اظهار کرد: نزدیک ۱۰۰۰ نفر ساعت کار کارشناسی بر روی محصول جدید بیمه های زندگی شرکت انجام شد و در نهایت بیمه زندگی آینده ساز به عنوان یک محصول جدید طراحی شد که به زودی جزئیات آن اعلام می شود.

وی برنامه ریزی برای جلب نماینده فروش بیمه های عمر و ارائه میز کار به نمایندگان را از دیگر اقدامات شرکت در راستای توسعه فروش بیمه نامه های عمر و سرمایه گذاری خواند و ادامه داد: علاوه بر طرح های انگیزشی متنوع برای نمایندگان، کلاس ها و دوره های آموزشی مختلفی نیز در این زمینه طراحی شده که برگزاری همایش بین المللی فروش خدمات بیمه با حضور برایان تریسی، یکی از آنهاست.

مدیرعامل شرکت بیمه رازی با تاکید بر این که «آموزش» می تواند دنیای همه از جمله شرکت ها را متحول کند، گفت: بیمه رازی در دوره مدیریت جدید بر موضوع آموزش تاکید دارد و آن را به صورت مستمر پیگیری می کند.

آموزش های برایان تریسی

در ادامه و طی یک دوره آموزشی فشرده، برایان تریسی طی چهار جلسه موضوعاتی مانند ویژگی های موفق ترین مدیران جهان، مشتری یابی و روش های ساخت اعتماد و اعتبار، ارائه متقاعدکننده در فروش و مدیریت مخالفت ها و نیز نهایی سازی فروش و روش های ایجاد فروش مجدد را برای نمایندگان شرکت بیمه رازی تدریس کرد.

او ابتدا این را گفت که فروشندگان موفق روزانه دست کم ۲ ساعت مطالعه می کنند. به گفته او مشکلات اقتصادی مربوط به همه جای دنیاست و در نتیجه نمی توان از آن به عنوان محملی برای توجیه کاهش فروش استفاده کرد.

تریسی به فروشندگان تاکید کرد که اگر در فروش محصول بیمه ای خود برای ۱۰۰ بار شکست خوردند، حتما برای بار ۱۰۱ شانس خود را امتحان کنند. او اعلام کرد که تقریبا ۲۰ درصد فروشندگان هستند که با سماجت خود، می توانند ۸۰ درصد حجم فروش شرکت را در اختیار بگیرند و ۸۰ درصد بقیه فروشندگان، تنها ۲۰ درصد حجم فروش را به خود اختصاص داده اند.

این سخنران و فروشنده بین المللی تاکید کرد که فروشندگان بیمه عمر نباید هنگام مواجهه یا تماس با مشتری ابتدا از مزایای محصول خود سخن به میان بیاورند، بلکه باید نداشته و منافع مشتری را هدف قرار بدهند.

به گفته او، آموزش برای فروشندگان شرکت بیمه های بیمه از مهمترین اولویت هاست و البته این آموزش نباید به یک جنبه خلاصه شود. به عنوان مثال «ترافیک» می تواند مهمترین محل برای گوش دادن به فایل های صوتی آموزشی باشد.

وی در ادامه به روش های جدید فروش بیمه نامه پرداخت و با تاکید بر این که ایجاد اعتماد، مهمترین مرحله فروش است، اظهار کرد: فروش محصول فقط به مرحله عقد قرارداد منتهی نمی شود، بلکه این مرحله تنها آغاز راه است و فروشنده باید پس از فروش محصول، ارتباطش را با مشتری حفظ کند، چون این راه می تواند مشتریان تازه ای را نیز معرفی کند.




.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود