امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/8 1396

گروه سايبان-علي شعباني مديرعامل مستعفي بيمه حكمت صبا دلايل كناره گيري خود را از مديريت اين شركت عنوان كرد.

 علي شعباني مديرعامل مستعفي بيمه حكمت صبا که از دی ماه سال گذشته در این شرکت همکاری خود را آغاز کرده بود در گفت و گو با رازپول دلايل عمر کوتاه مدیریت اش در این شرکت و علل كناره گيري خود را از مديريت اين شركت عنوان كرد.

وي با اشاره به اينكه خواستگاه اين شركت ارتش است كه جامعه بزرگي را به لحاظ پرتفوي بيمه اي نيز شامل مي شود عنوان كرد كه بيمه حكمت صبا به عنوان شركتي متعلق به ارتش بنا داشت تا پرتفوي اين جامعه بزرگ را در اين مجموعه گرداوري كند كه اين تمركز صورت نگرفت.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا به اميد پرتفوي ارتش به اين شركت رفتيد گفت: هر سازمان و نهادي كه بيمه تشكيل ميدهد تلاش دارد تا پرتفو را در مجموعه خود سرويس دهي كند اما تلاش هاي من براي اين تمركز مثمر ثمر واقع نشد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه اين پرتفو در چه شركت هايي مستقر است از بيمه هاي ايران ، كوثر و پاسارگاد ياد كرد.

وي انتخاب و گزينش مديران را از ديگر دلايل كناره گيري خود از اين شركت عنوان كرد و اذعان داشت كه سابقه بنده در صنعت بيمه فني است واين سابقه جذب نيروي انساني و جذب نماينده و تمركز بر امور بيمه اي و مسايلي كه ما مديريت مي كنيم را بر اساس برخي جريانات نمي طلبد هرچند كه اولويت را به آنها ميدهيم و معتقدیم جذب نیرو از این جامعه به عنوان سهام دار حقی غیر قابل چانه زنی است .

شعباني در پاسخ به اين پرسش كه ايين نامه ٩٠ الزاماتي را براي جذب نيرو داردو چگونه افراد توصيه شده مي توانند شرايط انطباق با اين ايين نامه را به دست اورند اذعان كرد كه ايين نامه ٩٠ براي مديران كليدي شركت و به كارگيري آنها تدوين شده كه همه اين افراد بالغ بر ٨ نفر در بيمه صبا طبق ضوابط آيين نامه معرفي و تاييد شدند . اما ايين نامه ٩٠ در خصوص ساير افراد اين الزامات را ندارد و به كارگيري افراد غير متخصص در ساير سطوح نيز سرعت كار را با كندي مواجه مي كند و اثرگذار است و مطلوب نيست و ادامه كار ممكن نبود.

وي در پاسخ به اين پرسش كه ايا در هيات مديره اختلاف نظر هم وجود داشت اذعان كرد كه اختلاف نظر طبيعي است اما نكته قابل تاملي نبودكه باعث اختلاف شود.

شعباني در خصوص اينكه مقصد بعدي شما كدام شركت است گفت كه در هر شركتي كه به نيرو و تخصص بنده نياز باشدهمكاري خواهم كرد.
لازم به اشاره است كه چايچي گزينه جديد اين شركت پيش از اين موسس بيمه صباي ارتش بوده است كه كليه امور بيمه هاي بازرگاني در اين مجموعه مسقر بود. با چنين سابقه اندكي در صنعت بيمه و البته عضويت در هيات مديره بيمه حكمت صبا بايد ديد كه آيا بيمه مركزي صلاحيت وي را تاييد خواهد كرد؟

.

  1. میهمان
    پاسخ 13 آبان 1396 21:01 كيدخت كيانپور
    توصيه من به آقاي دكتر همتي و همه دست اندر كاران اينست كه در مملكتي از لحاظ اقتصادي روز به روز بدتر مي شود ، مجوز تاًسيس بيمه مي دهيد كه چي را بيمه كنند؟؟؟ اين رويه باعث شده كه بيمه ها بر خلاف نظر جنابعالي رقابت كثيف ميكنتد و لقمه را از دهان هم مي قاپهد مجوز تاسيس ندهيد تا بيمه ها براي ورشكستگي كه منجر به ورشكستگي صنعت بيمه ميشود، ندهيييييسد عليرغم سرمايه كلاني كه توسط ميليونر ها بكار گرفته مي شود آقايان: بعضي از كار ها را نبايد كرد، اخلاق اجازه نميدهد كه منافع بيمه شده و سهامداران خرد را به خطر بياندازيد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود