امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/6 1396

گروه سایبان - لطف اله هنگی را باید یکی از مدیران کم شانس در مجموعه پالایش نفت تهران بدانیم، کسی که اول آبان امسال حکمش را در این مجموعه را دریافت کرده و چند روز بعد در یک حادثه آتش سوزی تنی چند از همکاران خود را از دست داده است .


ظاهرا روز گذشته بر اثر نشت مواد هيدروكربني (مواد نفتي) ، يكي از واحد هاي در حال تعمير شركت پالايش نفت تهران  دچار حادثه شد  و شش نفر از کارکنان این مجموعه جان باختند و دو نفر مصدوم هم به بيمارستان  انتقال یافتند.


دقیقا یک روز بعد از این حادثه فریدون ورشوساز مدیر مالی این مجموعه اعلام کرده است که خسارات مالی وارده سطحی و ناچیز است و مجموعه به فعالیت کاری با تمام ظرفیت بازگشته است . این در حالی است که این مجموعه دچار خسارت های جانی شده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.


از قرار معلوم قرارداد بیمه ای این مجموعه با شرکت بیمه ایران در سال گذشته بالغ بر 936 میلیون تومان بوده است . البته  قرارداد بیمه ایران با این مجموعه تنها در بخش تجهیزات و تاسیسات است که در  سال جاری نیز نزد بیمه ایران پوشش دارد، اما ظاهرا پوشش مسئولیت برای خطرات دیگر این شرکت نزد بیمه ما تحت پوشش قرار گرفته است .

جعفری مدیر روابط عمومی پالایش نفت تهران در خصوص پوشش بیمه ای این مجموعه اذعان داشت که نماینده وزارت کار در این مجموعه مستقر است و موارد در حال پیگیری است . وی از جزئیات بیشتری در این خصوص و وضعیت بیمه ای شرکت اطلاع نداشت .


در همین زمینه علیرضا هادی عضو هیات مدیره بیمه ما با تائید این مطلب که پالایشگاه نفت از بیمه ما پوشش مسئولیت دریافت کرده است اذعان داشت که موارد هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و باید دید که آیا مسئولیت حادثه رخ داده شده با بیمه گذار بوده یا خیر که در این صورت بیمه ما مسئول جبران این خسارت خواهد بود.


به عبارت دیگر در صورت مقصر بودن بیمه گذار در این حادثه غرامت خسارت جانی فوق تحت پوشش بیمه ما قرار خواهد گرفت و ارزیابی این مورد نیاز به بررسی دقیق تر دارد .

محمد رضایی مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران در گفت و گو با خبرنگار ما گفت که مجموعه پالایشگاه که مشتمل بر 8 پالایشگاه است تحت عنوان پخش و پالایش فرآورده های نفتی از طریق کنسرسیم به لیدری بیمه ایران تحت پوشش قراردارد که این هشت پالایشگاه شامل؛ پالایشگاه تهران، اصفهان، آبادان،اراک، کرمانشاه، لاوان، بندرعباس و شیراز است .

پوشش این بیمه نامه تمان خطر اموال است که پالایشگاه تهران نیز یکی از بیمه ها است و سرمایه پالایشگاه تهران با 3 میلیارد و925 میلیون یورو با استاندارد بین المللی بیمه شده اسا .
به گفته وی بخشی از مجموعه که روز گذشته در حال بازسازی بوده دچار مجموعه شده است و خسارت مالی این مجموعه بسیار جزئی بوده است .

رضایی با اشاره به  کنسرسیومی که با لیدری بیمه ایران در این خصوص هدایت می شود افزود که سهم بیمه ایران 61.87 درصد سهم است و بیمه آسیا با 9.30 درصد،بیمه البرز 9.26درصد، بیمه دانا 5.21درصدبیمه پارسیان با 6.64درصد،بیمه کارآفرین با 2.84درصد، بیمه ملت با 3.56درصد و بیمه سامان با 1.32درصد در این کنسرسیوم سهم دارند. این کنسرسیوم هشت پالایشگاه را تحت پوشش تمام خطر دارند.
وی در مورد خسارت وارده می گوید که خسارت وارده بزرگ نیست و پایین تر از میزان حداقل درنظرگرفته شده در بیمه نامه است که ممکن است اعلام خسارت نشود و در حال بررسی است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود