امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/2 1396

گروه سایبان - مدیرعامل بیمه دی اذعان دارد که آیین نامه توانگری در سندیکا مورد بررسی قرارگرفت و سطوح آن تغییر کرد.
به گزارش رازپول ، مجید بختیاری مدیرعامل بیمه دی در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص جلسه روز گذشته مدیران عامل در سندیکای بیمه اذعان کرد که اصلاحیه آئین نامه شماره 69  در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

بختیاری با بیان اینکه پیش نویس آیین نامه توانگری در سندیکا تهیه و در کمیسیون مالی این نهاد در حال بررسی است اذعان کرد که در واحد طرح و برنامه بیمه مرکزی نیز این آیین نامه در حال بررسی است.
وی در خصوص پیش نویس جدید تهیه شده از آیین نامه توانگری اذعان کرد که سطوح در این آیین نامه تغییر کرده و به طور مثال سطح یک به 180 رسیده است و به همین ترتیب سایر سطوح نیز تغییرات داشته است. البته در شاخص های مثبت که می تواند باعث تغییرات شود هم پرامترهایی دیده شده اما در کمیسیون مالی سندیکا بحث شد که اگر چنین تغییری در سطوح توانگری قرار است اتفاق بیافتد در یک برنامه زمان بندی اجرا شود و از افت توانگری شرکت ها جلوگیری شود تا اعتماد عمومی به صنعت از بین نرود.
بختیاری با بیان اینکه ریسک صدور در این آیین نامه جدی تر شده است گفت که صنعت بیمه باید متناسب با سایر استاندارها دیده شود .وی با بیان اینکه شاخص ها باید با شرایط اقتصادی کشور تناسب داشته باشد ادامه دادکه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که با واقعیت های اقتصادی تطابق داشته باشد

البته در جلسه دیروز سندیکا در خصوص  بیمه خودروهای صفرکیلومتر نیز مباحثی مطرح شده است.
همچنین  در ادامه طرح ساماندهی بیمه خودورهای صفرکیلومتر ، شرکت بیمه ایران بعنوان لیدر این طرح  به ارائه گزارشی از روند اجرایی صدور بیمه نامه  خودروهای صفرکیلومتر  دو شرکت  ایران خودور و سایپا ارائه داشت.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود