امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
07/25 1396


گروه سایبان -مدیر عامل شرکت بیمه اتکائی امین با بیان اینکه هفته آینده برای ورود به حوزه اتکایی شخص ثالث با شرکت های بیمه ای مذاکره می کند از نامه نگاری با بیمه مرکزی برای جلوگیری از ورود بیمه ها مستقیم به بازار اتکایی ها خبر داد .

سید مصطفی کیائی ، مدیر عامل شرکت بیمه اتکائی امین با بیان اینکه نرخ های غیر فنی از سوی شرکت های بیمه باعث شده که با احتیاط در بازار اتکایی حرکت کنیم اذعان می کند که تدوین  آیین نامه (شماره 94) مقررات تعيين  حق بيمه انواع رشته‌هاي بيمه‌اي که جایگزین آیین نامه 81 شد راهکاری است که می تواند در اصلاح شرایط فعلی موثر واقع شود .


وی با بیان اینکه بیمه مرکزی و بیمه ایران حسب مقررات در بازار بیمه اتکایی حضور دارند اذعان داشت که نامه ای به همتی نوشته تا از ورود بیمه های خصوصی به بازار بیمه های اتکایی جلوگیری شود . وی اذعان دارد که در هیچ کجای دنیا فعالیت شرکت ها به این صورت مختلط نیست چرا که این ورود تداخل وظایف ایجاد می کند و در نهایت منجر به نرخ شکنی و فقدان ارزیابی ریسک بهینه می شود چرا که بازار اتکائی از حالت تخصصی خارج می گردد.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین با تاکید بر ضرورت اصلاح نرخ ها و جلوگیری از نرخ شکنی  گفت: اگر بخواهیم شرکت‌های بیمه خارجی وارد  بازار ایران شوند، تجدید نظر در ساختار نرخ ها ضرورت دارد.


به گفته  وی شرکت بیمه اتکایی امین 100 میلیارد تومان ظرفیت خالی دارد و تا جایی که می دانم این ظرفیت در بیمه اتکائی ایرانیان نیز موجود است این درحالی است که ورود مستقیم بیمه مرکزی از یک سو ، بیمه ایران و شرکتهای بیمه مستقیم از سوی دیگر سبب عدم پویایی این ظرفیتها شده است.

وی در پاسخ به این سوال که نرخ های غیرفنی در حالی است که بیمه مرکزی به عنوان بیمه گر اتکایی مطرح در بازار در جریان این نرخ ها قرار دارد و به حمایت های اتکایی ادامه می دهد افزود که بیمه مرکزی باید نظارتش را در بازار افزایش دهد و با دقت بیشتری در این بازار فعالیت کند.

کیایی در ادامه  ضمن تشریح نحوه نظارت بیمه مرکزی گفت : بیمه مرکزی هم‌اکنون نظارتش را بر بیمه‌نامه‌های بالای 500 میلیارد تومان اعمال می‌کند در حالی که این رقم قبلاً 100 میلیارد تومان بود که نشان می دهد نظارت کمرنگ تر شده است.


وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده بیمه مرکزی مجوز اتکائی بیمه های مستقیم را تمدید نکند تا بازار اتکائی در مسیری بهینه تر پیش رود و سهامداران جهت سرمایه گذاری بیشتر ترغیب شوند.

 مدیر عامل بیمه اتکائی امین در ادامه از برنامه ریزی برای پوشش اتکائی پرتفوی ثالث شرکتهای بیمه خبر داد و گفت: ما در حال حاضر پرتفوی ثالث و درمان نداریم، اما در نظر داریم  جهت پوشش اتکائی پرتفوی ثالث شرکتهای بیمه  با شرایط خاصی وارد همکاری شویم.

کیائی در پاسخ به پرسشی در خصوص اثرگذاری تشکل صنفی بیمه ای در حوزه اتکائی پاسخ داد: سندیکا از ابتدا تا کنون اثر گذاری چشمگیری در حوزه بیمه های اتکائی و مناطق آزاد نداشته است.

به گفته وی از انجا که  عضویت شرکتهای بیمه مناطق آزاد در سندیکا الزامی نیست بررسی نحوه همکاری با سندیکا را در دستور کار داریم.

40 درصد از EPS پیش بینی شده جلوتریم

مدیر عامل بیمه اتکائی امین به تشریح عملکرد سال مالی منتهی به انتهای شهریور 96 شرکت متبوعش پرداخت و گفت: پیش بینی سود سال 96 شرکت بیمه اتکائی امین 203 ریال بوده که در عملکرد مالی سال 96 به ازاء هر سهم 318 ریال سود محقق شده است.

وی تاکید کرد : شرکت بیمه اتکائی امین  IBNRخود را از 5 درصد سال 95 به 45 درصد سال 96 افزایش داد ،به اعتقاد وی این میزان ذخیره گیری می تواند پشتوانه خوبی برای خسارات احتمالی سالهای اینده شرکت باشد.


به گفته ی وی شرکت بیمه اتکائی امین بالغ بر 40 درصد از سود پیش بینی شده جلوتر است.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین با اشاره به انتقال پوشش اتکایی به شرکت‌های خارجی خاطرنشان کرد: در عین حال هیچ پولی به خارج از کشور نفرستاده‌ایم و منبع پرداخت‌های ما به شرکت‌های خارجی نیز حساب‌های ارزی داخلی کشور است.


مدیرعامل بیمه اتکایی امین خسارت پرداختی در سال مالی منتهی به شهریورماه را 204 هزار و 122 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: خسارت پرداختی سال مالی ۱۳۹۶ نسبت به سال گذشته رشد داشته که علتش خسارت سنگین پتروشیمی بوعلی بود ، این خسارت به تنهایی ۳۸ درصد کل خسارت پرداختی سال ۱۳۹۶ را تشکیل داده است که البته خسارت مربوط به کشتیرانی را نیز باید اضافه کرد.






.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود