امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
06/25 1396

گروه سایبان - زمزمه شکل گیری شرکت جدید بیمه زندگی پس از بیمه خاورمیانه به گوش می رسد.

به گزارش رازپول، از چندی قبل رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد که دیگر مجوز فعالیت شرکت جنرال صادر نخواهد شد و صنعت بیمه باید به سمت سامان دهی شرکت ها در ابعاد تخصصی حرکت کند.

با چنین رویکردی  بیمه زندگی خاورمیانه متولد شد و حالا زمزمه فعالیت شرکتی دیگر به گوش می رسد شرکتی که فعالان بازار سرمایه در پی تاسیس و راه اندازی آن هستند و طرح توجیهی خود را ارائه کرده اند.

«بیمه زندگی دانایان» که ظاهرا قرار است توسط گروهی از فعالیت بازار سرمایه راه اندازی شود با سرمایه 120 میلیارد تومان فعالیت خواهد کرد. موسسین این بیمه را شرکت ساخت(سرمایه ، آب، خاک،توسعه ) با مالکیت 20 درصد سهام ،گروه مدیریت صدرپارس با 15 درصد سهام، شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس با 5 درصد سهام و سایر سهام داران عمده با 40 درصد سهام و سهام داران خرد20 درصد مالکیت سهام تشکیل می دهند.

در این میان شرکت مدیریت صدر پارس و شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس دارای پیوندهایی هستند و از جمله افراد کلیدی در این مجموعه ها حسین عبده تبریزی است.

این شرکت در طرح کسب و کار خود آورده است که در مسیر الزامات بیمه مرکزی سرمایه اولیه شرکت در مرحله تاسیس 1200 میلیارد ریال است که در بدو امر موسسان متعهد به تامین 40 درصد آن کرده اند.موسسان حاضر ظاهرا با دو گروه مستقل دیگر نیز در حال مذاکره اند که پیش بینی می شود این مذاکرات ظرف 2 ماه آینده به نتیجه حاصل شود و 40 درصد سهام شرکت نیز در اختیار این گروه ها قرار گیرد.ظاهرا بقیه وجوه نیزقرار است از طریق پذیره نویسی عمومی و با ورد سهام داران خرد جدید به ترکیب سهام داران شرکت در مقطع زمانی مزبور تامین خواهد شد .

معرفی سهام داران :

شركت سرمايه‌گذاري دانايان پارس:

شركت سرمايه‌گذاري دانايان پارس (سهامي‌عام) در تاريخ۱۳۸۳/۰۵/۱۱ بصورت سهامي‌ عام تأسيس و تحت شماره ۲۲۷۱۸۶ در اداره ثبت شركت‌ها و مؤسسات غيرتجاري تهران به ثبت رسيد. در حال حاضر گروه مدیریت صدر پارس مالکیت اکثریت سهام شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس را در اختیار دارد. فعالیت‌های اصلی شرکت دانایان پارس عبارتند از:

- پذیره‌نویسی و شرکت در عرضه‌های عمده‌ی سهام،

- تملک، تجدید ساختار و ادغام شرکت‌ها،

- مشارکت و تأمین مالی از طریق اوراق بهادار ( سهام، اوراق مشارکت و صندوق‌های سرمایه‌گذاری).

شرکت دانایان پارس متعهد پذیره نویس تعدادی از شرکت‌ها همچون شرکت صنایع پتروشیمی زنجان و بانک آینده بوده است. مركز اصلي شركت سرمايه‌گذاري دانايان پارس در تهران مي‌باشد. آخرین سرمایه‌ی ثبت‌شده‌ی شرکت در حال حاضر هزار و سیصد و پنجاه میلیارد ریال می‌باشد.


گروه ساخت:

گروه ساخت (سرمایه، آب، خاک، توسعه) در سال ۱۳۸۸ با هدف فعالیت در بخش ساخت و مسکن و هدایت سرمایه‎ها به پروژه‎های سود‎آور در بخش ساختمان تأسیس گردید و در مدت زمانی کوتاه با رشد چشمگیری توانست خود را به هلدینگ معتبری در این زمینه بدل نماید. در شکل‌گیری گروه ساخت، تأمین‌سرمایه‌ی نوین (Novin Investment Bank) نقش عمده‌ای داشت. البته این شرکت با توجه به محدودیت‌های هر بانک سرمایه‌گذاری، بسرعت ساخت را واگذار کرد، و گروه ناچار بود در دوره‌ی ۶ ساله ‌از رکود و رونق در بخش ساختمانی، موقعیت خود را تثبیت کند و به بازیگر قابل ملاحظه‌ای در این عرصه بدل شود.


مدیریت صدرپارس:

گروه مدیریت صدرپارس (سهامی‌عام) با هدف تحقق توسعه در حوزه‌های صنعت و خدمات مالی از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است.

گروه مدیریت صدرپاس با ایجاد هم‌افزایی سازنده بین شرکت‌های زیرمجموعه و تعامل مثبت با شرکای خود در قالب مجموعه‌ای منسجم و هدفمند توانسته پیشرفت‌های چشمگیری در طول عمر کوتاه خود بدست آورد. صدرپارس بر آن است تا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب، مدیریت علمی و نگرش جدید فعالیت خود را گسترش دهد.این شرکت اذعان دارد که حسین عبده تبریزی از افراد کلیدی آن است .

بر این اساس با توجه به کاهش نرخ سود بانکی و آسیب پذیری سرمایه گذاری بیمه های عمر باید دید که شرکت های جدید چه فرمولی را قرار است به بازار عرضه کنند و با چه رویکردی سهم بیمه های عمر را در بازار بیمه کشور توسعه دهند؟آیا این شرکت ها نیز مانند سایرین قرار است در این بازار فعالیت کنند؟ آیا در حالی که زمزمه ادغام شرکت های بیمه و عدم نیاز به این تعداد شرکت بیمه ای به گوش می رسد، ورود تازه وارد ها می تواند نیازهای فعلی را پاسخ دهد و ترغیب کننده باشد؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود