امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
06/12 1396


گروه سایبان- اسامی هیات مدیره بیمه سینا در سایت بیمه مرکزی و سایت این شرکت دارای تناقضاتی است و در حالی که سایت این شرکت تنها نام چهارتن از افراد را به عنوان هیات مدیره معرفی کرده بیمه مرکزی شش نفر را به عنوان هیات مدیره می شناسد. در این میان مجمع اخیر این شرکت تکالیفی را هیات مدیره اعلام کرده است ، تکالیفی که معلوم نیست مجریان اصلی آن بر این اساس چه کسانی هستند!


پیشتر رازپول اعلام کرده بود که با وجود حضور ۵ عضو در هیات مدیره که البته نماینده یکی از اعضا نیز مشخص نیست تنها سه عضو هیات مدیره عملکرد بیمه سینا  را تایید کرده اند و این سه عضو نیز  افشا کرده اند که این شرکت زیان انباشته 24 میلیارد و 730 میلیون تومانی دارد.



مجمع بیمه سینا اخیرا 18 بند را به این شرکت تکلیف کرده است تا در راستای اصلاح این موارد وضعیت شرکت بهبود یابد. تناقضات هیات مدیره به روایت سایت این شرکت و سایت بیمه مرکزی مانع از آن است که به درستی بتوان درک کرد که مجریان این تصمیمات چه کسانی هستند و با این وضعیت چگونه قرار است که بهبود در این شرکت که به دلیل زیان انباشته سودی برای تقسیم نداشت را شاهد باشیم.

به گزارش رازپول، هیات مدیره بیمه سینا مکلف شده است تا در یک بازه زمانی سه ماه تکلیف 457 میلیارد ریال از اقلام راکد سنواتي و سررسيد شده را تعیین تکلیف کرده و گزارش آن را به شرکت مادر تخصصی و سرمایه گذاری سینا اعلام کند.



این موارد در حالی است که ذیل صورت های مالی این شرکت در پایان سال 1395 نیز فقط امضای سه عضو هیات مدیره قابل رویت بود.


 

پیشتر عنوان شده بود که مطالبات از بيمه گذاران و نمايندگان ، بيمه گران و بيمه گران اتکايي و ساير حسابهاي دريافتني شامل اقلام متعددي جمعا به مبلغ 457 ميليارد ريال اقلام راکد سنواتي و سررسيد شده مي باشد که اقدامات حقوقي شرکت جهت وصول مبلغ 261 ميليارد ريال آن در حال پيگيري است.حسابرس تاکید کرده بود که با توجه به مراتب فوق و نبود تضامين لازم ، ايجاد ذخيره مطالبات مشکوک الوصول از اين بابت در حسابها ضروريست ، ليکن تعيين ميزان ذخيره مورد نياز ، منوط به نتايج پيگيريهاي واحد مورد گزارش است.

همچنین هیات مدیره مکلف شده که استانداردهای حسابرسی در خصوص تسعیر ارز را به صورت کامل رعایت کند . در این خصوص در گزارش ها آمده بود که برخلاف استانداردهاي حسابداري ، دارايي ها و بدهي هاي پولي ارزي به نرخ ارز رسمي در تاريخ ترازنامه تسعير نشده است. تعديل حسابها از اين بابت ضروريست. در صورت تعديل، سرفصل مطالبات از بيمه گذاران مبلغ 25 ميليارد ريال کاهش و سرفصلهاي مطالبات از بيمه گران اتکايي، بدهي به بيمه گران اتکايي ، ذخيره خسارت معوق و ساير هزينه هاي غير بيمه اي به ترتيب مبالغ 29 ميليارد ريال، 45 ميليارد ريال ، 47 ميليارد ريال ، 88 ميليارد ريال افزايش خواهند يافت.این مورد تغییرات حائذ اهمیتی را در حساب های بیمه سینا به وجود خواهد آورد.

در بخش دیگری از این الزامات آمده که هیات مدیره باید تائیدیه بیمه مرکزی را در خصوص ذخیره خسارت های معوق به دست آورد . در گزارشات آمده بود که ذخيره خسارتهاي معوق براساس برآورد معقولي از عملکرد و روند خسارتهاي گذشته و مخارج لازم براي تسويه تعهدات فعلي (خسارتهاي واقع شده) صورت نپذيرفته و در اين رابطه صرفا مصوبات شوراي عالي بيمه در خصوص چگونگي محاسبه ذخيره خسارت معوق مبناي عمل قرار گرفته است. در حاليکه براساس گزارش هاي اخذ شده از نرم افزارهاي فني شرکت ، خسارتهاي پرداختي مربوط به حوادث در سنوات اخير به مراتب بيشتر از ذخيره ايجادي در اين خصوص بوده است. با عنايت به روشهاي متفاوت برآورد ذخيره (روش هاي مثلثي و ابلاغيه مورخ 1395/03/05 سنديکاي بيمه مرکزي ) ، همچنين با در نظر گرفتن مازاد ذخيره مذکور، کسري ذخيره از اين بابت وجود دارد که تعديل سرفصل مذکور و به تبع آن ذخيره ريسک هاي منقضي نشده ضرورت دارد.

در ادامه سایر الزامات هیات مدیره را در این خصوص را خواهید خواند.


.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود