امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
06/7 1396

گروه سایبان - بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، اولین جلسه هیات مدیره بیمه تعاون روزگذشته در حالی برگزار شد که محمدرضا نظام آبادی بالاخره از ریاست هیات مدیره این شرکت کنار رفت.

به گزارش رازپول، با پیگیری های بیمه مرکزی و برگزاری جلسات متعدد در خصوص شفاف سازی وضعیت این شرکت بالاخره صورت جلسه مجمع عمومی عادی سالانه 29 تیر 1395 به ثبت رسید و اتحادیه مسکن فرهنگیان ایران ، شرکت سلوی درمان لوتوس، شرکت بانک توسعه تعاون، موسسه مالی و اعتباری ملل، شرکت سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان به سمت اعضای اصلی هیات مدیره و شرکت تعاونی خدمات رفاهی کارکنان شاغل و بازنشسته بانک توسعه تعاون و بنیاد توسعه کارآفرینی به سمت اعضای علی البدل انتخاب شدند.بر این اساس با رای گیری نمایندگان حقیقی در اولین جلسه هیات مدیره بیمه تعاون که روز گذشته برگزار شده است نیز محمد ذوالفقاری به عنوان نماینده بانک توسعه تعاون به عنوان رئیس هیات مدیره و فرعاد شهرکی به نمایندگی از شركت سرمايه‌گذاري استان سيستان و بلوچستان به عنوان نائب رئیس انتخاب شده اند.


یک مقام آگاه در این زمینه به خبرنگار ما گفت : البته محمد رضا نظام آبادی نیز به نمایندگی از اتحادیه مسکن فرهنگیان ایران به عنوان عضو هیات مدیره ، جواد سهامیان به نمایندگی از شرکت تعاونی خدمات رفاهی کارکنان شاغل و بازنشسته بانک توسعه تعاون به عنوان عضو هیات مدیره و سيدامين جوادي به نمایندگی از موسسه ملل به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شده است .

به هر حال هرچند که اختلافات داخلی هیات مدیره ظاهرا پایان یافته است و روشن سازی وضعیت سهامیان به عنوان فردی که هم در شرکت بیمه تعاون مسئولیت دارد و هم به عضویت هیات مدیره این شرکت درآمده است نیز ضروری است .


بر این اساس در این جلسه به یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون ماموریت داده شده تا برآوردی کامل از وضعیت شرکت تهیه و جهت تصمیم گیری در هیات مدیره ارائه شود. البته یکی دیگر از موارد مهم مطرح در این جلسه موضوع افزایش سرمایه شرکت است که تنها تا پایان سال مهلت دارد .


یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون در گفت و گو با خبرنگار رازپول در خصوص ماموریت هیات مدیره به وی اذعان کرد که در این جلسه عنوان کردم که  هیات مدیره باید چارچوب کلی نقطه نظرات خود را مشخص کند تا معلوم شود رویکرد شرکت حرکت به سمت چه بازارهایی است . با مشخص شدن این رویکرد از طرف هیات مدیره مسلما می توان برنامه منسجم و مطلوب تری تدوین کرد.به گفته وی باید دید که انتظارات هیات مدیره از شرکت و مدیریت آن ایستادن در چه جایگاهی است تا بتوان برنامه ای دقیق را تدوین کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد جناب عالی به عنوان مدیرعامل این شرکت چیست عنوان کرد که باید به سمت اقیانوس آبی حرکت کنیم . وی اذعان کرد که اقیانوس آبی بازارهایی است که سایر شرکت ها حضور چندانی در آن ندارند و این می تواند نقطه عطفی در فعالیت بیمه تعاون باشد .


مظلومی در پاسخ به این پرسش که حرکت در اقیانوس آبی مستلزم صرف زمان و تبلیغات بسیار است عنوان کرد که مسلما رئوس برنامه تدوینی دارای اهداف کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت است و نمایندگان سهام داران بر اساس این کلیات انتظار خواهند داشت و جایگاه بیمه تعاون را متصور خواهند بود.

مدیرعامل بیمه تعاون در پاسخ به این پرسش که افزایش سرمایه یکی از محورهای بسیار حیاتی برای این شرکت است عنوان کرد که در جلسه هیات مدیره روز گذشته در این خصوص نیز مواردی مطرح و تاکید شد.


اینکه آیا افزایش سرمایه از 28 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان در زمانی کمتر از 7 ماه برای این شرکت شدنی است و یا خیر عنوان کرد سود انباشته و اندوخته سرمایه باید به کمک سهام داران برای افزایش سرمایه بیاید و با احتساب این موارد سهام داران باید حدود 100 میلیارد تومان منابع برای افزایش سرمایه فراهم آورند . البته قانون بورس راهکارهای جایگزین نیز در این زمینه پیشنهاد کرده و در صورت عدم توانایی سهام داران حق تقدم های استفاده نشده می تواند در بورس پذیره نویسی شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات هیات مدیره این شرکت بعد از مدت های مدید تشکیل شد اظهار امیدواری کرد با برگزاری جلسات منظم آتی و با فاصله زمانی کمتر بتوانیم تصمیمات مطلوبی برای شرکت اخذ کنیم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود