امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
06/4 1396


گروه سایبان - صبح امروز دكتر همتي در نخستين جشنواره پيشگيري از سوانح و حوادث كه با حضور وزير بهداشت، قائم مقام رييس صدا و سيما، رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس و رييس جمعيت هلال احمر برگزار شد از آمادگي صنعت بيمه براى كمك به كاهش حوادث خبر داد.

به گزارش رازپول به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل بيمه مركزي، همتي در اين جشنواره آمادگي صنعت بيمه را براي پيشگيري و كاهش سوانح و حوادث  اعلام كرد و گفت: سال گذشته چندين حادثه ناگوار با تلفات جاني و خسارات مالي بسياري داشتيم كه همگي ناشي از عدم مديريت ريسك و خطاي انساني بود كه قابل پيشگيري بود.


وي گفت:صنعت بيمه در هنگام بروز حوادث در دو بخش مديريت ريسك و جبران خسارات مالي درگير خواهد بود كه متاسفانه در اكثر مواقع عدم رعايت نكات ايمني وخصوصا دررانندگى تا۷۵درصد عامل انسانى به عنوان عامل اصلي اينگونه حوادث شناخته مي شود.

رئيس كل بيمه مركزي، برگزاري اين جشنواره را گامي در حل معضل پيشگيري از حوادث در كشور دانست و گفت: ايران در ميان ۱۰ كشور اول حادثه خيز دنيا قرار دارد وبه همين دليل پيشنهاد تاسيس صندوق بيمه حوادث طبيعى را داديم كه در مراحل نهايى تصويب درمجلس قرار دارد وى گفت رفع مشكلات فعلي در مديريت حوادث و سوانح نيازمند عزم ملي براي ايجاد هم افزايي ميان ارگان هاي مرتبط و مسئول  است.


همتي از قرار گرفتن مديريت ريسك در راس برنامه هاي بيمه مركزي خبر داد و گفت: صنعت بيمه سال گذشته ۱۱ هزار ميليارد تومان معادل ۳  ميليارد دلارخسارت تحقق يافته براي حوادث رانندگي داشته كه خود نوعي سوخت ملي محسوب مي شود و صنعت بيمه در اين زمينه و در راستاي تامين مالى بعدازحوادث به خوبي ايفاي نقش كرده است.


وي افزود: در حال حاضر به خاطر بالا رفتن ايمني برخى از وسايل نقليه خصوصا اتومبيل هايى كه مجهز به كيسه هوا هستن  تعداد كشته شدگان حوادث رانندگي كاهش يافته اما تعداد مصدومين (۳۳۳هزار نفر در سال گذشته) افزايش داشته و اين بار مالي و رواني زيادي به جامعه وارد ميكند.


همتي با تاكيد بر نقش صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در فرهنگ سازي و آموزش گفت:۲۵ درصد كشته هاي حوادث رانندگي در داخل شهرهااتفاق افتاده و اين نشانه عدم اموزش و فرهنگ صحيح رانندگي در ميان مردم است

وي افزود در ۶ سال گذشته صنعت بيمه از طريق عوارض وضع شده به بيمه شخص ثالث ۳۸ هزار ميليارد ريال به وزارت بهداشت و ۱۷ هزار ميليارد ريال به نيروي انتظامي جهت پيشگيري و درمان حوادث ديدگان رانندگي پرداخت كرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود