امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
05/24 1396

گروه سایبان - ظاهرا تغییر مدیریت در بیمه میهن به نقطه عطفی رسیده است.


به گزارش رازپول، شنیده های خبری حاکی از آن است که مذاکرات برای حضور محمد حیدری عضو هیات مدیره و معاون فنی بیمه ایران در بیمه میهن به نتیجه رسیده است .


بر این اساس ظاهرا موسی الرضا از مدیران سابق بیمه ایران و مدیرعامل بیمه میهن جای خود را به معاون فنی بزرگترین بیمه کشور در این شرکت خواهد داد.

البته روند حضور وی در این شرکت مستلزم طی تشریفات قانونی است. نامبرده در بیمه ایران علاوه بر مسئولیت معاونت فنی عضو هیات مدیره نیز هست و با حضورش در بخش خصوصی، بیمه ایران نیز باید برای پستهای خالی چاره ای بیاندیشد.


بنابراین پیش بینی می شود که پروسه استعفای وی و انتقالش به بخش خصوصی و دریافت تائیدیه صلاحیتش از بیمه مرکزی، روند قطعی حضور وی در این شرکت را برای ماه های آتی رقم بزند.یک مقام مسئول در بیمه ایران نیز با تائید این خبر اظهار داشت که نامبرده همچنان در بیمه ایران حضور خواهد داشت تا جایگزینی صورت گیرد وپروسه حضورش در بیمه میهن زمانبر خواهد بود.


محمد حیدری دارای مدرک تحصیلی  لیسانس آمار و فوق لیسانس مدیریت دولتی است و دارای سوابقی از جمله  رئیس اداره بیمه نامه مسئولیت (مرکز)، معاون اداره کل نظارت بر مسئولیت، رئیس اداره کل نظارت بر مسئولیت، مدیر مجتمع تخصصی ولیعصرعج ( مجتمع تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی )،معاون مدیر در بیمه‌های مسئولیت و طرحهای مخصوص، مدیر بیمه‌های مهندسی و مسئولیت، عضو کمیته ریکاوری شرکت،  دبیرشورای فنی و مطالعات، عضو کمیسیون حل اختلاف سندیکای بیمه گران ایران، مدیرعامل تعاونی اعتباری کارکنان شرکت سهامی بیمه ایران و  مدیر پروژه بیمه وزارت، آموزش و پرورش بوده است .


آخرین گزارشات بیمه مرکزی حاکی از آن است که توانگری بیمه میهن به سطح 3 رسیده است و نسبت خسارت این شرکت در 4 ماهه ابتدای سال به 191.4 درصد رسیده است . لازم به ذکر است میانگین نسبت خسارت  صنعت بیمه در این مدت در حدود 62 درصد بود و بیمه میهن رتبه نخست را در بین شرکت های بیمه از این حیث کسب کرده است . سرمایه فعلی این شرکت 803 میلیارد ریال است که تا پایان سال جاری باید به 1500 میلیارد تومان افزایش یابد. بیمه مرکزی اذعان دارد که شرکت هایی که نتوانند در مهلت مقرر به سرمایه مصوب هیات وزیران دست یابد ادغام شده و یا پروانه فعالیت آن ها در برخی رشته ها تعلیق خواهد شد .

حضور مدیران بیمه ایران در بخش خصوصی در سال های اخیر با روند رو به رشدی همراه بوده است . تعداد مدیرانی که از بدنه بیمه ایران به مقصد بخش خصوصی از این شرکت جدا شده اند قابل توجه است و نگاهی فقط در سطح هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های بیمه این ادعا را تائید می کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود