امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
05/22 1396

گروه سایبان – همزمان با انعکاس خبر انتصاب معاونت مدیر عامل در امور شعب و استان ها با امضای رئیس هیات مدیره در بیمه تعاون اخباری مبنی بر تشکیل جلسه هیات مدیره و عدم انتخاب محمد رضا نظام آبادی به عنوان رئیس هیات مدیره دریافت شد.



داستان از اینجا شروع شد که کانال تلگرامی بیمه تعاون روزگذشته خبری مبنی بر انتصاب علی زمانی به عنوان معاونت مدیر عامل در امور شعب و استان ها منتشر کرد که ذیل این حکم را محمدرضا نظام آبادی رئیس هیات مدیره بیمه تعاون امضا کرده بود .


هرچند که روابط عمومی بیمه تعاون این خبر را روزگذشته منتشر کرده است اما ظاهرا داستان از این قرار است که تاریخ این حکم را برای اردیبهشت ماه به ثبت رسانده اند، یعنی زمانی که یونس مظلومی مدیرعامل فعلی شرکت تائیدیه نهایی بیمه مرکزی را دریافت نکرده بود و مدیرعامل این شرکت نبود. اما اینکه این حکم به چه دلیل در روزگذشته و ماه ها بعد از سوی روابط عمومی این نهاد منتشر شده است و به چه دلیل ذیل آن را رئیس هیات مدیره سابق امضا کرده جای سوال است؟


ظاهرا در جلسه ای که در 18 مرداد ماه سال جاری در هیات مدیره بیمه تعاون تشکیل شده است با اکثریت آراء محمد ذوالفقاری به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شده است و کلیه اوراق،قراردادها و اسناد تعهد آور شرکت با امضای ثابت مدیرعامل و رئیس هیات مدیره یا نائب رئیس و در غیاب مدیرعامل با امضای رئیس و نائب رئیس معتبر است .


ذیل این صورت جلسه را که ظاهرا در حضور نهاد ناظر تنطیم شده است سید امین جوادی،جواد سهامیان مقدم،محمد ذوالفقاری،فرهاد شهرکی و یونس مظلومی امضا کرده اند و محمد رضا نظام آبادی از امضای آن خودداری کرده و آن را مغایر با اساسنامه و دارای مغایرت قانونی دانسته است .هرچند که این صورت جلسه ظاهرا هنوز به ثبت رسمی نرسیده اند اما این پرسش مطرح است که صورت جلسه ای که طبق قانون تجارت با حضور اکثریت سهام داران و نهاد ناظر تنظیم شده است قابل استناد هست یا خیر؟

با چنین رویکردی آیا اتحاديه شركت‌هاي تعاوني مسكن فرهنگيان ايران به عنوان سهام داری که دارای کرسی در هیات مدیره است بنا دارد که با تغییر نماینده خود به اختلاف نظرها در هیات مدیره پایان دهد؟


با چنین رویکردی در هیات مدیره آیا این شرکت می تواند سرمایه 28 میلیارد تومانی خود را به الزامات هیات وزیران یعنی ثبت سرمایه تا 150 میلیارد تومان در مدت باقی مانده از سال برساند؟  

بر این اساس باید دید که آیا بیمه مرکزی به این ماجرا ورود خواهد کرد؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود