امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
05/3 1396

گروه سایبان - بیمه حافظ در سال مالی گذشته تجربه حضور دو  مدیرعامل را در کارنامه ثبت کرده است مهدی ریاحی فر و عبدالرسول عطایی.

مهدی ریاحی فر از کارمندان بیمه ایران از بهمن ماه سال 94 صندلی مدیریت بیمه حافظ را تحویل گرفت و به این شرکت رفت تا اولین کارنامه مدیریتی خود را در این شرکت تجربه کند. دیری نپایید که در شهریور ماه سال 1395 عمر مدیریتی وی در این شرکت به سرآمد اما ترکش های حضور وی در بدنه بیمه حافظ باقی ماند.

حضور نامبرده نتوانست کشتی متلاطم بیمه حافظ را آرام کند و به گواه اطلاعات رسمی مالی سود انباشته این شرکت که در سال مالی 1394 بالغ بر 572 میلیون تومان عنوان شده بود در مدت کوتاه حضور وی به زیان انباشته 4میلیارد و 367 میلیون تومانی رسید که در این مدت کوتاه 432 درصد رشد داشت.


هرچند که ریاحی فر در نیمه دوم سال با این شرکت همراهی نکرد اما زیان انباشته 10 میلیارد و 607 میلیون تومانی این شرکت که حالا مشمول ماده 141 قانون تجارت نیز شده است بخشی از عملکرد این مدیر بیمه ایرانی در بخش خصوصی ارزیابی می شود.


عبدالرسول عطایی از جمله مدیرانی است که کار در بخش بیمه های بازرگانی را با بیمه کوثر آغاز کرد و توانست چندین دوره اعتماد هیات مدیره این شرکت را برای کرسی مدیرعاملی به دست آورد. پس از جدایی از این شرکت مدتی را در سکوت خبری گذراند و زمزمه حضور وی در بیمه ملت نیز شنیده شد که نهایتا در ماه های پایانی سال برای بیمه حافظ تائید صلاحیت شد و تاکنون همکاری وی ادامه داشته است .


وی نیز میراث دار عملکرد ریاحی فر و اتفاقات پیش از او در این شرکت است.

براساس اعلام بیمه مرکزی توانگری مالی این شرکت خصوصا در سال 1395 با افت قابل توجهی رو به رو بوده است که ترمیم آن زمان زیادی را خواهد گرفت. بحث افزایش سرمایه نیز یکی دیگر از ضروریات بیمه حافظ است که در زمان ریاحی فر خاک خورد.

رازپول گزارش مبسوطی را از عملکرد این شرکت در زمان حضور این دو تن آماده کرده است که به زودی منتشر می شود.  

.

  1. میهمان
    پاسخ 4 مرداد 1396 06:20 بیمه ای

    سوال اینست که چنین مدیران ناکارامدی چرا مجددا به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت دیگری انتخاب می شوند؟ 
  2. میهمان
    پاسخ 7 مرداد 1396 10:09 مشعل چی
    با سلام
    بهتر است عملکرد آقای عطائی را در بیمه کوثر را هم بررسی کنید.
    البته اینکه خسارات پرداختی و زیان ناشی از چه عواملی است و ناشی از ریسک های پذیرش شده در چه زمانی نیز می باشد باید دقت نظر بالائی می داشتید.که این خبر نشان از جانبدارانه بودن در رفع نقاط ضعف آقای عطائی و فرافکنی از مدیران قبلی است که با روح خبرنگراری که از آن سایت معظم اطلاع دارم بدور است.
    موفق  باشید.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود