امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
04/31 1396

گروه سایبان - بیمه مرکزی اذعان دارد که برخی از شرکت های بیمه در صدور بیمه نامه های شخص ثالث کمتر از یکسال مفاد ماده 15 "تعرفه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه شخص ثالث مصوب 08/12/1389  وزیران عضو کمیسیون اموراجتماعی و دولت الکترونیکی » را رعایت نمی کنند و نسبت به صدور بیمه نامه های شخص ثالث به صورت روزشمار علی الخصوص در مناطق آزاد و پایانه های مرزی اقدام می کنند.

بیمه مرکزی از شرکت های بیمه خواسته است ضمن اتخاذ تمهدات لازم از جمله تغییرات در نرم افزارهای شرکت، به منظور جلوگیری از صدور بیمه نامه با نرخ روزشمار برای بیمه نامه های شخص ثالث کمتر از یکسال، بخشنامه ای مبنی بر ضرورت توقف صدور بیمه نامه های شخص ثالث به صورت روزشمار و تاکید بر اعمال تعرفه کوتاه مدت  برای بیمه نامه های کوتاه مدت به کلیه واحدها ذی ربط شرکت ها ابلاغ شود. بیمه مرکزی تاکید کرده است که این موضوع از سوی این نهاد مورد رصد قرار می گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مسئولیت مربوطه متوجه معاون فنی و مدیر فنی شرکت است .

لازم به اشاره است دولت به منظور رفاه حال بیمه‌شدگان، تشویق برای گسترش پوشش بیمه شخص ثالث و حمایت از زیان‌دیدگان حوادث رانندگی، تعرفه حق بیمه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه شخص ثالث را تعیین کرد.

وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد بیمه مرکزی و تایید شورای عالی بیمه و به استناد ماده(8) قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت دارندگان وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث -مصوب 1387- تعرفه حق بیمه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه شخص ثالث را تعیین کردند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود