امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
03/12 1393

ایران و جهان - در حالی که بیمه کیفیت ساختمان در قانون برنامه پنجم مورد تاکید قرار گرفته است اما ضرورت اجرا طرح برای دست اندرکاران به درستی روشن نیست . 
به گزارش ایران و جهان ،اولین نشست تخصصی «بیمه کیفیت ساختمان» 26 خردادماه با حمایت سندیکای بیمه گران ایران در سالن همایش سازمان مدیریت صنعتی برگزار می شود .
در این نشست یک روزه که با حضور صاحب نظران و مختصصین صنعت بیمه و ساختمان به مباحث تخصصی بیمه کیفیت ساختمان لزوم اجرای آن با توجه به برنامه پبجم توسعه پرداخته خواهد شد .
شایان ذکر است مجلس صدور پروانه ساختمان در سال‌های اجرای برنامه پنجم توسعه را به ارائه موافقت اصولی بیمه کیفیت ساختمان احداثی منوط کرد تا در صورت ورود هرگونه خسارت به ساختمان، شرکت‌های بیمه مکلف باشند خسارت‌های وارده را ظرف سه ماه جبران کنند.
مجلس در ماده 150 لایحه برنامه پنجم که مربوط به فصل «مسکن» می‌شد، شهرداری‌ها را مکلف کردند نسبت به «درج الزام رعایت مقررات ملی ساختمان در پروانه‌های ساختمانی اقدام کنند؛ به گونه‌ای که صدور پایان کار برای واحدهای احداث شده بر مبنای این پروانه‌ها منوط به رعایت کامل این مقررات است.»
برگزارکنندگان این نشست با دعوت از متخصصان و دست اندرکاران صنعت بیمه تلاش می کنند تا راهکارهای عملیاتی برای اجرای این بیمه در کشور ارائه دهند. شایان ذکر است این نشست با حمایت موسسه مشاور هومان و سندیکای بیمه گران ایران برگزار می شود .
شایان ذکر است که دست اندرکاران این نشست در نظر دارند که کنگره ملی بیمه کیفیت ساختمان را مردادماه سال جاری برگزار کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود