امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/20 1393

ایران و جهان - مدیرعامل بیمه کوثر با بیان اینکه این شرکت سود مناسبی را به سهام داران می پردازد از ارائه سود714 ریالی به هر سهم این شرکت در سال مالی گذشته خبر داد و افزود که این سود از عملیات بیمه گری به دست آمده است .









به گزارش خبرنگار ایران و جهان ، عبدالرسول عطائی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در غرفه بیمه مرکزی با اشاره به نزدیک شدن زمان مجمع عمومی سالیانه این شرکت، سود هر سهم برای سال مالی 92 را حدود 30 میلیارد تومان عنوان کرد که به هر سهم 714 ریال سود تعلق می گیرد . وی در خصوص نحوه تقسیم سود نیز عنوان کرد که مجمع در این خصوص تصمیم می گیرد.
عطایی در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه این شرکت از 40 به 140 میلیارد تومان رسیده و سال آینده به 250 میلیارد تومان خواهد رسید گفت :در سال گذشته پرتفوی بیمه کوثر به 485 میلیارد تومان رسید و طبق برنامه بودجه قرار است پرتفوی شرکت در پایان سال جاری به 600 میلیارد تومان بالغ شود که تا کنون 200 میلیارد تومان این پرتفوی با گذشت 3 ماه از سال محقق شده و طبق برنامه ریزی در شورای مدیران هدف یک هزار میلیارد تومانی که در این شورا طرح ریزی شده قابل دست رسی است .

عطایی در مورد سهم بیمه های عمر از کل پرتفوی شرکت اظهار داشت: سهم بیمه های زندگی از مجموع پرتفوی ما 30 درصد است، در حالی که متوسط صنعت بیمه حدود 8 درصد است.به گفته وی 50 درصد پرتفوی این شرکت نیز در بخش ثالث است .

وی درباره وضعیت بیمه‌های شخص ثالث و طرح موضوع کاهش نرخ آن در دولت نرخ آن بیان داشت: کاهش نرخ برای شرکت های بیمه مقرون به صرفه نیست، ضمن اینکه اساساً باید راننده به جای خودرو بیمه شود.

عطایی با اشاره به ورود این شرکت به حوزه بیمه های نفت و انر�?ی گفت: این شرکت با مدیریت ریسک مناسب وارد این حوزه شده است و به دنبال افزایش فعالیت در این رشته بیمه ای است.
مدیر عامل بیمه کوثر با بیان اینکه رتبه هشتم را در صنعت بیمه به دست آوردیم از ورود شرکت به بیمه های انر�?ی هسته ای خبر داد .
وی در ادامه به بیمه ماهواره ،پرتوهای فضایی،سلاح های شکاری و صنایع دفاعی به عنوان زمینه های جدیدی که شرکت به آن ورود کرده است اشاره کرد.عطایی ورود به بیمه های ماهواره ای را با مجوز بیمه مرکزی و با مشارکت سایر شرکت های بیمه عنوان کرد که بیمه کوثر به عنوان لیدر در این بخش فعالیت می کند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود