امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
04/27 1396

 
گروه سايبان- حسین قضاوی معاون بانک و بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی به اتفاق مدیرکل بانک و بیمه و هیئت همراه ضمن حضور در شرکت بیمه اتکایی امین با اعضای هیئت مدیره، مدیران و کارکنان این شرکت از نزدیک دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه اتکایی امین، در این دیدار که مدیران عامل شرکتهای بیمه سهامدار بیمه اتکایی امین نیز حضور داشتند، سید مصطفی کیایی با اشاره به فرصتها و چالشهای پیش روی بیمه اتکایی امین، گزارشی از عملکرد 5 سال اخیر این شرکت ارائه و از حضور قضاوی، همراهان و مدیران عامل شرکتهای بیمه سهامدار تقدیر و تشکر کرد.

مدیرعامل بیمه اتکایی امین با بیان اینکه شرکتهای بیمه اتکایی با وجود دارا بودن ظرفیت فنی و مالی مناسب، سهم کمی از بازار اتکایی کشور را در اختیار دارند، افزود: ما همواره در فعالیتهای اتکایی، مدیریت ریسک را سرلوحه کار خود قرار داده و به هر قیمتی جذب پرتفو نمی کنیم.

وی گفت: سرمایه گذاری شرکت در سالهای اخیر به نحو مناسبی انجام شده و این مسئله موجب شده تا بالاترین نسبت توانگری مالی در صنعت بیمه به این شرکت اختصاص یابد و به این ترتیب هیچ مشکلی حتی در پرداخت خسارتهای بزرگ نداریم.

کیایی در ادامه به ورود بیمه اتکایی امین به بازار سرمایه اشاره و اضافه کرد: در ادامه با حمایت وزارت اقتصاد توانستیم بخشی از سهام دولتی شرکت را کاهش دهیم و در حال حاضر به دنبال سهامداران حقوقی بزرگ و حتی الامکان شرکتهای بیمه مستقیم هستیم تا ضمن حمایت از آنها در مواقع لزوم بتوانیم از کمک آنها استفاده کنیم.

در ادامه مدیرعامل بیمه اتکایی امین ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بسیار نزدیک بیمه مرکزی و سهامداران بیمه ای شرکت اضافه کرد، شخص همتی در تاسیس این شرکت سهم بزرگی داشته و همواره حتی هنگامی که در صنعت بیمه نبودند از رهنمودهای ایشان برای بهبود فعالیت شرکت استفاده کرده ایم و اکنون نیز مدافع شرکتهای بیمه اتکایی خصوصی هستند.

کیایی افزود: در حال حاضر شخصیت دکتر همتی در صنعت بیمه موجب دلگرمی و فعالیت هرچه بیشتر شرکتهای بیمه شده و کلیه شرکتهای بیمه خود را ملزم به رعایت مقررات حاکمیتی بیمه مرکزی می دانند.

در ادامه این نشست، مدیران فنی و مالی شرکت به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد شرکت در 9 ماهه اخیر پرداختند که حاکی از رشد حق بیمه قبولی و تحقق 117 درصدی سود هر سهم در این دوره زمانی بوده است.

معاون وزیر اقتصاد ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت و کارکنان بیمه اتکایی امین تصریح کرد: با بهبود شاخصهای اقتصاد کلان در 4 سال گذشته، شاهد وضعیت بهتری در بخشهای اقتصادی بوده ایم و در نقطه اوج آن در سال 95 بود که رشد اقتصادی به صورت قابل ملاحظه افزایش یافت و نرخ تورم به کمترین حد خود رسید.

قضاوی با اشاره به 2 مسئله تامین مالی و پوشش ریسک به عنوان دو بال مهم فعالیت صنعت بیمه در اقتصاد افزود: با توجه به نقش مهم صنعت بیمه در اقتصاد باید در این زمینه تلاش شود تا جایگاه این صنعت بیش از پیش مشخص شود.

وی بیان داشت: ضروری است شرکتهای بیمه مستقیم با توجه به میزان قبولی ریسک و ساختار مالی خود اقدام به اخذ پوشش اتکایی کنند و امیدواریم شرکتهای بیمه در این مسیر پیش بروند تا بیمه های اتکایی مانند بیمه اتکایی امین بتوانند خدمات بیشتری ارائه کنند.

معاون وزیر اقتصاد در خصوص اهمیت توزیع ریسک گفت: صنعت بیمه بايد به طور متناسب نسبت به توزیع ریسک اقدام کند و تمام ریسکها را داخل کشور متمرکز نکند و اگر بخشی از ریسک را به خارج واگذار می کند، ریسکهایی هم از خارج قبول کند.  

وی ابرازامیدواری کرد، تعاملات شرکتهای بیمه ایرانی خصوصاً با کشورهای منطقه افزایش پیدا کند تا بتوانیم در زمینه قبولی و واگذاری ریسک وضعیت بهتری داشته باشیم.

گفتنی است، مدیران عامل شرکتهای بیمه سهامدار در این نشست از عملکرد بیمه اتکایی امین ابراز رضایت و تایید کردند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود