امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
07/11 1393

ایران و جهان - مدیرعامل بیمه کوثر از پرداخت خسارت به وراث متوفیان حادثه سقوط هواپیمای آنتونوف 140 توسط این شرکت خبر داد و گفت: 46 میلیارد ریال خسارت به وراث هواپیمای سانحه دیده پرداخت شده است.

عبدالرسول عطایی گفت: با تلاش ها و پیگیری مدیریت بیمه های مهندسی و خاص بیمه کوثر غرامت 31 پرونده از 40 پرونده تشکیل شده سانحه هواپیمایی آنتونوف 140 که در تاریخ 19 مرداد ماه 93 درخطوط هوایی سپاهان به وقوع پیوست توسط بیمه کوثر پرداخت شد.

او گفت: از زمان وقوع حادثه تا مورخ 3 مهر ماه 1393 سال جاری مبلغ چهار میلیاردو ششصدو پنجاه میلیون تومان بابت غرامت 31 فقره پرونده که مدارک آنها تکمیل شده و هویت متوفیان احراز گردیده به حساب دادگستری استان تهران جهت پرداخت به وراث واریز شده است.

به گفته وی، همچنین 9 پرونده باقیمانده در حال پیگیری بوده تا پس از تکمیل مدارک مورد نیاز از سوی وراث، در اسرع وقت پرداخت شود.

گفتنی است، ساعت 9:20 دقیقه یکشنبه نوزدهم تیر هواپیمای مسیر تهران-طبس سپاهان ایر با 48 سرنشین هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست داد و در شمال جاده مخصوص کرج محدوده کارخانه شیشه مینا سقوط کرد.

در این سانحه از مجموع 48 سرنشین هواپیما 37 نفر در دم کشته شدند و یک نفر نیز از مسافران در بیمارستان پیامبران جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر نیز بعداً از بین رفتند به این ترتیب تعداد کل جانباختگان این حادثه به ۴۰ نفر رسید.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری بتازگی گفته بود: از کار افتادن موتور سمت راست هواپیمای آنتونوف 140 باعث سقوط این هواپیما در روز 19 مردادماه سال جاری شده بود.

علیرضا جهانگیریان گفت: اطلاعات اولیه نشان می دهد خلبان این هواپیما پس از از کار افتادن موتور آن تلاش کرده هواپیما را در مسیر مستقیم نگه دارد اما به علت آنکه خلبان نتوانسته هواپیما را کنترل کند متاسفانه بعد از 2 ثانیه پرواز از ارتفاع 45 متری سقوط کرده است.
منبع ایرنا

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود