امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
08/14 1392

ایران و جهان - مدیرعامل بیمه معلم از صدور حکم دادگاه اروپا مبنی ‌بر خروج این شرکت از لیست تحریم اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: با این اتفاق، شرکت بیمه معلم دوباره می‌تواند ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

به گزارش روابط عمومی بیمه معلم، محمد ابراهیم تحسیری با اشاره به پیشینه تحریم بیمه معلم ازسوی اتحادیه اروپا گفت: از دو سال پیش و زمانی که به دلیل تحریم‌های دولت‌های غربی، بیمه معلم عملیات بیمه‌گری کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را برعهده گرفت، اتحادیه اروپا نسبت به تحریم این شرکت بیمه‌ای اقدام کرد. 
وی ادامه داد: از زمان شروع این تحریم، شرکت بیمه معلم با اقامه دعوی به دادگاه اروپا نسبت به اثبات حقانیت این شرکت اقدام کرد و حدود چهار ماه پیش دادگاه اروپا برای رسیدگی به این دعوی تشکیل و دفاع خوبی ازسوی وکلای بیمه معلم در این جلسه انجام شد.

مدیرعامل بیمه معلم افزود: در نهایت با پیگیری‌های مکرر معاونت حقوقی و امور بین‌الملل ریاست‌جمهوری، وزارت امور خارجه و مسوولان این شرکت، دادگاه اروپا با صدور حکمی این شرکت را از لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج کرد. 
به گفته تحسیری، با لغو تحریم‌ها بیمه معلم دوباره می‌تواند کشتی‌های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری انگلستان به تازگی اعلام کرد که دارایی‌های برخی افراد و سازمان‌ها از جمله دانشگاه شریف، شرکت ملی نفتکش ایران و بیمه معلم را رفع توقیف کرده‌است.
این وزارتخانه در اطلاعیه ای اعلام کرد که لغو تحریم علیه این موسسات بر اساس حکم دادگاه اتحادیه اروپا مستقر در لوکزامبورگ صورت گرفته است.

موسسه هایی که نامشان در این اطلاعیه آمده، پیش تر به اتهام کمک به دور زدن تحریم های ایران یا ارتباط با برنامه هسته ای و تسلیحاتی این کشور از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده بودند.
اطلاعیه وزارت دارایی انگلیس می گوید از آنجا که تا دو ماه بعد از صدور حکم دادگاه، تقاضای تجدید نظر نشده است، این احکام لازم الاجراست و دارایی های متعلق به فهرست اعلام شده آزاد خواهد شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود